Bjørkski Startet 31.Mars.2013 Del på Facebook Startet 31.Mars.2013 Jeg må ha nytt målebrev til min seilbåt og i den forbindelse må jeg ha tilgang til en kran med et fyftepunkt, som kan løfte båten med masten på. Jeg har vekt som kan monteres mellom skrev og kran. Båten veier ca. 3200 kg. Hvor finner jeg egnet kran? Eller må jeg ha en mobilkran.. Bjørkski_2 Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Du vet at de finner vekt på båter uten å veie? Hvis de har skrogfil på båten kan båten veies ved å måle fra dekk til vannlinje fikk vi beskjed om fra norlys. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Lastebil med kran eller en eller annen truck i Jåttåvågen/Hinnavågen. Regner med båten har løftepunkt? Ellers må du til med skrev. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Har du fått beskjed fra Norlys at båten må veies på nytt? Slik jeg ser det på målebrevet ditt så er båten godkjent. Men den er som min ikke behandlet enda. For de båtene som det er litt "vanskeligere" å gjøre noe med kommer Norlys å ber om ekstra info/evt måling som ikke skal koste eieren noe er det sagt. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Bjørkski Svart 1.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2013 Jeg skal ha IRC målerbrev. Jeg har et gammelt IMS/ORC målerbrev fra båten var ny i 2000, men vekten er tenkelig ikke den samme lengre. Jeg skal sjekke med vår lokale måler om det er brukbart. Båten er en Humphreys30 og der er vel bare bygger 5-10 stykker og da er de fleste "one-off", så en skrogfill finnes neppe. Bjørkski_2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.