G-sabb Startet 1.April.2013 Del på Facebook Startet 1.April.2013 Hei ser det står to stk Honda påhengere på finn med hull i blokk.Motorene er 10-15 år gamle.Har også hørt om fleire andre som har hatt dette problemet med andre merker men da også 4 taktsmotorer. Hva kan årsaken vere?En motor skal vel vare lenger enn dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Så lenge korrosjonsbeskyttelsen blir holdt i hevd, burde motorene holde lenge. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Er vel noe i at anodene på blokken-toppen ikke blir skiftet. Har en Yamaha F50 sjøl hvor bunnpanne var tæret hull i. trodde det rett og slett var dårlig gods i motor, men etter inspeksjon av anodene oppdaget eg sammenhengen. Var nada igjen av de. Noen bare kjører og kjører uten å ta den service som trengs. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 1.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2013 Javel,så det er anoder i motoren din?Har selv en Honda 30hk men tror ikke det er noen form for tæresink innvendig i den.Får sjekke det opp.Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Det er en fordel å unngå kontakt med kobberholdig bunnstoff og motorbrakett. På aluminiumsbåter bruker man kobberfritt bunnstoff, så her trenger man ikke skille! Sitér dette innlegget Link to post
Helge78 Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Eg hadde tidligere ein Honda BF 115 som eg åpnet og byttet anoder i blokken på. Der låg det ein anode bak et deksel på styrbord side og 2 bak et rektangulært deksel på styrbord side, i tillegg til de utvendig på stamme og brakkett. Har hørt rykter om at honda er under dimensjonert på sink i blokk, og dermed må skiftes med jevne mellom rom, tiltross for at dette ikkje er nevnt som service punkt på den motoren. I tillegg er det som alltid er viktig med anoder, sjekk at det er mettall til mettall kontakt mellom anode og godset som skal beskyttes. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 1.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2013 Ok.Får høre med forhandler i morgen å få greie på hvor de sitter. Var det sink på motoren din er det sikkert på min også.Står ingenting i manualen merkelig nok da dette jo er svært viktig å få byttet.Sikkert mange som ikke vet om dette? Takk for svar Helge78 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.