Jump to content

hvordan unngå tæring i påhengsmotor?


G-sabb

Recommended Posts

Er vel noe i at anodene på blokken-toppen ikke blir skiftet. Har en Yamaha F50 sjøl hvor bunnpanne var tæret hull i. trodde det rett og slett var dårlig gods i motor, men etter inspeksjon av anodene oppdaget eg sammenhengen. Var nada igjen av de. Noen bare kjører og kjører uten å ta den service som trengs.

Link to post

Eg hadde tidligere ein Honda BF 115 som eg åpnet og byttet anoder i blokken på.

Der låg det ein anode bak et deksel på styrbord side og 2 bak et rektangulært deksel på styrbord side, i tillegg til de utvendig på stamme og brakkett.

 

Har hørt rykter om at honda er under dimensjonert på sink i blokk, og dermed må skiftes med jevne mellom rom, tiltross for at dette ikkje er nevnt som service punkt på den motoren.

 

I tillegg er det som alltid er viktig med anoder, sjekk at det er mettall til mettall kontakt mellom anode og godset som skal beskyttes.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...