Jump to content

Messing/kobberskegg på ror - hvordan behandle med bunnstoff?

SY Golden Orchid

Recommended Posts

Under vårpussen dukket det opp en liten utfordring. Nederste delen av skegget på roret er et messingbeslag (eller noe i den duren). Den er skrudd på på begge sider av den nederste delen av skegget og fungerer som en avlaster/holder for den nederste delen av roret (eller mer presist: rorstaget).

Tidligere var denne støpt inn i et tynt lagt med glassfiber og polyester med primer og bunnstoff utenpå. Glassfiberen var veldig løs så jeg fjernet det og pusset ned til slik man ser på bildet nå. I skjøten mellom kobber og resten av skegget er det brukt sikaflex (eller lignende).

Det jeg står overfor nå er følgende "problem":

Skal jeg støpe inn på nytt og gjøre det slik det var eller skal jeg finne en ny løsning. For meg virket det ikke som om denne løsningen var den beste og også heller unødvendig.

Kan jeg la det stå slik det er nå, prime med to komponents epoxy og legge bunnstoff over? Holder det med bare dertil egnet bunnstoff? Og hvordan skal jeg behandle sikaflexen?

Jeg regner med at jeg bare fyller igjen med epoxysparkel i det hullet man man ser den gjennomgående bolten.

bilde.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...