Jump to content

Hva slags båt med bredde 3 meter gir mest for pengene ?

Worry II

Recommended Posts

Parmafender holder lenge på plassen din. Og tar du en prat med han Odd kan det hende du får noen cm ekstra :smiley:

Den Nidelven med ht var flott gitt!

Jeg har kommet inn på Fuglevik i år, så flytter meg bort dit. Nidelven kjenner jeg godt, da denne tilhører en god kollega og båtkompis :-) Men jeg tror Ronny må la den gå før jeg har penga tilgjengelig :-)

Marex 280 Holiday og Inter 9000, er favoritter.

Først av alt sjekk hvor bred båtplass du kan få. Hver cm bredere jo flere alternative båter kan du få plass til. Jeg har flydd rundt i mange båthavner å målt båtplasser hvor aktuelle båttyper har ligget. Som regel er båtene smalere ved utliggernivå enn oppgitt bredde. Værste på brygga hos oss er vel en Fairline 34 Targa på en 3,75 plass (3,45 lysåpning), båten skal være 3,41 bred......

Et annet alternativ i 3meter-klassen er Scand 27 Nordic. Litt bredere (og mye større båter) er Master 820/ Inter 9300 og Baltic da. Ender ofte med den som et alternativ med slike forutsetninger...... :smiley:

Joda, det er mulig at Nidelven ville gått inn, men i mitt rare båthode :-) så vinner 280 Holiday over denne. Jeg kjenner begge typene veldig godt, men har noen få ting som er viktig for meg som favoriserer Marexen i den duellen. Bredden på plassen er 3, 0 sharp.. må søke om større etterhvert.

Inter 9300 skal jeg titte nærmere på, takk Oteren! Nordicen blir for gammel.

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...