Jump to content

Hvor få tak i gummipakning til gjennomgående flate røstjern?

Copernicus

Recommended Posts

I forbindelse med "vårpussien" ble røstjernene tatt av grunnet lekkasje. Da jeg tok de opp fjernet jeg tetningsmassen som var klint på og noterte meg at gummipakningen også var "ferdig" Hvor kan jeg få tak i slike gummipakninger? Eller kan jeg like gjerne bruke tetningsmasse ? Vurderer også å sette på ei plate. Noen som har noen tips?

10023_10151534246735673_424338363_n.jpg

fort tiden båtløs seiler

Det er vel ikke bilde av dekkeplatene på det bildet, er det det da? Har den runde metalldingsen noe med røstjerna å gjøre?

Jeg har slike gjennomgående røstjern, som forøvrig var det første jeg tettet da jeg fikk båten til egen brygge. Dekkeplatene, som jeg kaller det, pusset jeg godt med vårslipepapir og vasket med aceton før jeg limet dem fast igjen samt skruer. puss og vask for å få godt hefte for tec7'n. ellers ser det ut som tetningen din er moden for fornying ja. :)

Har ikke noe godt råd angående ny plate og pakning. Fikk et tips om at dersom det ikke er støpt med epoksy rundt det gjennomgående hullet som røstjernet går gjennom dekket i, så kan det være lurt for å unngå vanninntrengning i kjernematerialet. Vedkommende hadde tatt noen rundet tape rundt røstjernet og smurt det inn med vaselin, montert fast og fylt tomrommet rundt jernet med epoksy. latt det herde og tukket røstjernet ut igjen, tatt bort tape og klaringen var da passe stor samt tett dekk. Jeg har nøyet med med å legge ny tettning. Den skal jeg forøvrig legge på nytt, da det var min første tettejobb av den sorten...pent er det ikke, men tett er det :) og det har førstepri.

Den runde kan dere bare se bort fra da det er lufingen til dieseltanken ( ikke spør hvorfor den er plassert der). Røstjernene mine er flate og er ca 30cm lange og er boltet fast på innsiden. Disse flate jernene er gjennomgående og stikker opp gjennom en gummipakning, som av bildet vist over. Det var heller ikke noen form for plate montert.

img_5030.jpg

Redigert av Copernicus (see edit history)

fort tiden båtløs seiler

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...