Jump to content

Varsel alarm på Suzuki DT 30 C

lostiones

Recommended Posts

Hei, lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg å finne ut av, hvorfor det er pippe alarm på motor eller i controlbox etter at den har startet, det gjør meg usikker og tør nesten ikkje å kjøre med den, har spurt han som eg kjøpte båten av og han sa at motoren har hatt den pipe alarm på hele tiden mens han kjørte og at det var ikkje noe å bry seg om, men eg er vedig usikker og redd for at den skal stoppe ute på sjøen.

Er veldig takknemlig for svar.

Jeg har en Suzuki DF50 2006mod. Denne varsler med pipelyd når den er klar for timebasert vedlikehold. Dvs det er ikke noe galt, men varsler hver 50time eller noe der omkring. Ca et pip hvert 30 sekund eller noe. Ikke sammenhengede piping.

Jeg har opplevd dette når jeg har vært underveis, og det gir en umiddelbar uggen følelse. Så når kjølestråle, olje og visuelt er sjekket kommer man tilslutt på at det kan være kun varsel for vedlikehold. Dette står nok beskrevet i manualen.

En kombinasjon av mann-over-bord-knappen og tenning som nullstiller denne varslinga.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...