Birchwood TS37 Startet 2.April.2013 Del på Facebook Startet 2.April.2013 Jeg har vært på leting etter slike gassflasker, men ingen av de forhandlerne jeg har kontaktet kjenner til hvor jeg kan få byttet / fylt opp slike flasker. Vet noen om hvor jeg kan henvende meg for å få tak i slike på Østlandsområdet? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Med forbehold! Men jeg mener at disse flaskene har gått ut av produksjon og for fylling for endel år siden. Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 På Alnabru, skal finne adressen for deg. G Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 (redigert) Dette er en helt kurant 2 kg propanflaske.... http://www.aga.no/international/web/lg/no/like35agano.nsf/docbyalias/nav_locations?OpenDocument Eller se på forhandlere av Yarapraxair... Flaskene er like og kan byttes om hverandre hos forhandlere... De er absolutt ikke gått ut av produksjon... Bedriften jeg jobber hos selger riktignok Yara sine men de er akkurat like... Redigert 2.April.2013 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Fylte flust av slike i min ungdom. Mener de er utgått, på lik linje med andre kurante flaskestørelser. Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Eiva-Safex AS Brobekkveien 100 0582 Oslo Tlf: 23 05 11 00 Fax: 23 05 11 01 E-post:oslo.gass@eiva-safex.no Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Kjøper/bytter mine der, senest forrige høst byttet jeg og kjøpe en ekstra. -G- Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood TS37 Svart 2.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2013 Takk skal du ha SeaSC. Da prøver jeg der. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Dette ser ut som en ordinær 2 kg flaske, kjøper/bytter til nye på lokale bensinstasjoner..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ramona Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Alle Yarapraxair gassforhandler bytter slike flaske . F eks Teigen i Drammen Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Denne flasketypen er mest gangbar i Sverige også. Sitér dette innlegget Link to post
Lorang71 Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Disse kan byttes hos Statoil Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Er nok ikke utgått disse nei, selges på de fleste bensinstasjoner... Sitér dette innlegget Link to post
Princess 36 Riviera Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Esso fører disse. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Ikke på noen måte utgått. Marinaen på Kongen i Oslo (Sjølivets gleder) selger og bytter disse. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Vi kjøpte ny båt i 2012 da var det med de flaskene der vi byttet de både i drøbak (Shell) og sætre + stort sett over alt helt greie flasker. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Har slike selv.Er hos min lokale gassmann og fyller på de etter behov. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Siden du holder til i Nedre Eiker regner jeg med at du allerede har forhørt deg LPG i Mjøndalen og Drammen? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
shaukaas Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Har slike selv, og de er ikke lette å få tak i! Tror disse kalles for 2kg primus flasker? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Det står sikkert mange slike flasker rundt om i boder og garasjer, hvis det er selve flasken en vil ha tak i.Gasspåfylling vet jeg ingenting om . Har nettopp tømt en slik sjøl, og naboen har tømt to, som alle skal kastes, men hvor leverer en inn slikt - det er vel spesialavfall? Tar gjenvinningsstasjonen imot slikt? Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Det er ganske mange båteiere som bruker disse 2 kg flaskene og de er i høyeste grad kurante. Men som all annen gassembalasje må du betale en "pant" første gang du kjøper en gassbeholder, typisk 4-600 kr pr boks. I ettertid kan du bytte denne med fulle flasker ved å betale for gassen. Dersom du skal kvitte deg med flasker du ikke bruker, så anbefaler jeg å tilby dem til andre båtkolleger som trenger slike, da de på denne måten sparer "engangspanten" . Jeg tror ikke det er noen alders- eller tilstandsbegrensing på innbytte til nye fulle flasker når man først har en tom i innbytte. Mulig jeg husker feil, men tror jeg betalte ca 120 kr for innbytte til en full slik 2 kg for et par år siden. Sitér dette innlegget Link to post
lita Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 (redigert) Maxbo Fredrikstad har også disse flaskene og da regner jeg vel med at Maxbo Holmen har også. Redigert 3.April.2013 av lita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Det står sikkert mange slike flasker rundt om i boder og garasjer, hvis det er selve flasken en vil ha tak i.Gasspåfylling vet jeg ingenting om . Har nettopp tømt en slik sjøl, og naboen har tømt to, som alle skal kastes, men hvor leverer en inn slikt - det er vel spesialavfall? Tar gjenvinningsstasjonen imot slikt? Ja, de tar imot dette på Forus gjennvinningsstasjon. Men jeg tror det vil være mer lønnsomt å ta turen til Fritz L. Ingebritsen i Sandnes - da får du nok sikkert også panten utbetalt! Dette er ihvertfall eneste sted jeg har greid å få tak i ny flasker av denne typen; det er svært sjelden at noen av steden jeg er innom i løpet av sommerhalvåret kan hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 4.April.2013 Del på Facebook Svart 4.April.2013 Snakk med Bengt hos Horze. Telefon 976 16 008. bengt.steinsland@horze.com. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
G-ship Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Circle K på Skøyen har disse pr 27.6.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.