Trio80 Startet 3.April.2013 Link til dette innlegget Startet 3.April.2013 hei, har en 27 fots seilbåt av typen Trio 80 som jeg holder på å bytte motor i. tidligere sto det en YSM8G, og motoren som er på vei inn nå er en YSE12. på grunn av plassbegrensninger ser det ut som jeg må benytte meg av det gamle giret. etter det jeg har lest på nettet så skal dette passe?? noen som har komentar til dette? det gamle giret har en utveksling på 3:1, mens giret som står på YSE12'n har en utveksling på 2:1 på merkeskiltet står YSE12 oppført med: crank 3000 2600 2200 prop 1580 1316 1113 bruker jeg det gamle giret så får jeg vel henholdsvis ca: 1020, 884 og 748 uten å ha så veldig stor peiling på dette, så går jeg ut ifra at jeg bør bytte propell? står en to bladet foldepropell på båten nå, men lurer litt på å kanskje bytte den ut til fast propell? noen som har noen gode innspill hær?? :) Sitér dette innlegget Link to post
Araldouey Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Hei! Jeg har en trio 80, har nettopp byttet fra en yanmar ysb12 til en ysm 12G. Nye motoren har en utveksling på 3:1, som din gamle, mens min gamle var 2:1 (som din nye). Derfor lurer jeg på om du kunne være interessert i en byttehandel, om du ikke allerede har skaffet deg ny propell?? Min gamle er i god stand, det er en fast propell som skal være godt tilpasset din motor og aksling, ettersom den har sittet på en tilsvarende båt med tilsvarende motor. Jeg lurer på om du har dimensjonene på propellen du vil bytte ut? Det er mulig den er litt liten til min motor, ettersom din gamle var på kun 8 hester.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.