Jump to content

Fjerne alt gammelt bunnstoff?

gisan

Recommended Posts

Hei,
jeg vet det er skrevet mye om dette temaet tidligere. Meningene er mange, derfor legger jeg ved noen bilder, i håp om at noen kan se hva jeg trenger å gjøre.

Båten er en Rana 17 som jeg kjøpte i fjor. Som man kan se av bildene har bunnstoffet flasset av eller blitt slitt av på flere små områder. Kan jeg flekke på primer på disse områdene og legge på nytt bunnstoff? Eller må jeg fjerne alt gammelt bunnstoff og starte fra "scratch"? Hva må jeg da i tilfelle gjøre?

Jeg er ganske grønn på området, så gode tips tas i mot med takk:)

bunnstoff2.jpg

bunnstoff.jpg

Det du bør gjøre er å fjerne bunnstoff ca. 1 cm. fra flassingen, slik at du har en rand med noenlunde ren primer. Mattslip gelcoat, og slip ned overgangen mellom gelcoat og primer. Vask rent med aceton eller tynner for bunnstoff. Flekk prime 2-3 gr. med enkomponent primer uten å komme inn på bunnstoff. La hvert strøk komme litt lengre inn på gammel primer. Når du er ferdig med primer og denne er gjennomtørr, finslip overgangene.

Gjør du dette nøye vil du ikke få vannintrenging. Slurver du kan vann trenge inn i overgangene og føre til ny flassing.

Redigert av ValiumII (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...