Jump to content

Har noen vært på Båtmessen i Bergen 2013 ?

Nils1

Recommended Posts

Helt greit. Du kan parkere i Solheimsviken, gå ned på bruktbåtbrygga og ta Beffen over til selve messa og betale ombord her. Eller parkere i parkeringshuset ved VilVite og gå rett på messen. Jeg synes det var en nedtur, men det hører med til historien at siste messen jeg var på var i Düsseldorf i januar.

Beffen tar deg så mye att og fram du måtte ønske og du får vitsene til skipperen med på kjøpet.

Saga viser den nye 325.

Bavaria den nye Cruiser 33.

Den nye Clipper 50.

Ellers et langt gjesp, dessverre. Bruktbåtbrygga er nå vel helst for spesielt interesserte. Ikke noe særlig bredt utvalg der.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Vil tro det kan være et sjakktrekk å parkere i Solheimsviken, og ta Beffen ut til Marineholmen. Det er vanskelig nok å få seg parkeringsplass i parkeringshuset på en vanlig dag, og skulle tro det blir kamp om plassene når det i tillegg er båtmesse.

Selv tar jeg turen på Lørdagen, og ankommer selvsagt sjøveien :sailing:

Mvh
Simon

Etter et par timer på messen i kveld må jeg dessverre si at dette var mega-skuffende: Lite engasjerte utstillere/selgere -og et utvalg, bredde og nyheter som stort sett glimrer med sitt fravær.

For ikke å ta alle under denne kritikken - noen få utstillere skiller seg positivt ut, og vet ihvertfall hvordan de bør ta imot potensiell kunder/besøkende...

Vedr. parkering var der masse plass rundt "vil vite senteret" - og når snøen i øyeblikket laver ned går det nok greit å finne en plass i det området resten helgen.... - og en 100-drings i inngangsbillett er jo ikke all verden (men anbefaler heller at en bruker den til ca 10 ltr diesel som du kan nyyyyte på fjorden )

BONITA I

Nei, det hørtes jo helt tragisk ut! I disse båttider burde jo selgerene være litt på hugget med å vise fram det de har. Litt plakater med info om type, dimensjoner, utstyr og pris + en representant som er kledd for å stå ute og svare på spørsmål burde jo være et minimum. Når noen representerer et så lite verft skulle man tro de hadde litt følelse for egen virksomhet...

Så forøvrig på hjemmesiden til Vaagen at de skulle delta med fjordårets modell

vaagen.jpg

Her er det tydelig at messen denne gang ikke er noe å satse på. Selgere som er opptatt med passiar med gamle kjente så jeg i fjor også. Ville kjøpe en motor fra båt og motorservice i sandviken men der var de opptatt med sitt eget ve og vel, kjøpte i stedet en kjemegod yanmar 72hk fra bildøy båt og motor. Har siden hatt god kontakt der og blitt behandlet som en kunde skal.

Siden jeg har fulle tanker så blir det vel litt på barnebarnet i stedet :smiley:

Var innom i går, syntes alle båt utstillerne gjorde en figur. Mange flotte båter

Vaagen var også repesenter på enden av brygga, de beklaget at den nye 42 ikke var blitt ferdig, men det var en flott båt de hadde med seg også. Den hadde den beste sofaen i salongen jeg noen gang har sittet i skikkelig møre kvalitet :-)

NB stilte også med sitt flaggskip en 1160 og selgerne fra NB sjarmerte kona i år også, så det er lov å håpe :-)

Når det kommer til utstyrsleverandørene så imponerte ikke disse i samme grad, verken i antall eller servicegrad. Så nivå måler til vanntanken ++ blir å bestille på nettet.

Nå er det morgen stund på alterdekket sammen med fristerinnen, senere en tur på Fløyen før vi vender nesen hjemmover i morgen.

Fint i båt selv om det er snø i luften

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Jeg var innom Dra til Sjøs i dag. Som ny båteier kom jeg i kontakt med noen nyttige firma, og føler vel at det var relativt greit å bruke noen timer der.

Jeg så primært etter kartplotter og litt diverse utstyr og er vel enig med Haik i at ikke alle leverandørene jeg traff var like entusiastiske. Hos èn, som jeg var veldig interessert i, ble mange av spørsmålene besvart med "Les selv i denne katalogen." Ikke veldig imponert. Greit nok at jeg hadde konkurrentens katalog i hånden fra en annen stand, men... jaja.

Det var mange flotte båter der, som seg hør og bør, innen mange prisklasser. Var positivt overrasket over å se Anytec 747 der, men fant ikke noen å snakke med i snøføyken. Artig å drømme om skikkelig stor (hytte) båt. Personlig synes jeg at Sun Odessey 44DS var høydaren.

Det er nå gratis å drømme, og da kan alt være kult! Kaldt var det, og det snødde tidvis tett, men inni båtene var det varmt og koselig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...