Jump to content

Båtboer og plass på Kongen

BerntL

Recommended Posts

Gratulerer som båtboer, Kongen ja.

Er det vintervann der ?

Bobleanlegg ?

16 eller 32A kurser ?

Parkering til bil ?

Vi blir kastet ut fra vår båtplass i Tønsberg nå da de ikke lenger vil ha båtboere der så vi må finne et alternativ, har begynt å lukte litt på Oslo som et alternativ til Horten som til nå ser ut til å være det som frister mest av tilgjengelige steder

Hei og takk for det. Trist og høre slike historier, men Oslo er ikke noe dårlig alternativ bortsett fra at det er nordover istedenfor sørover :smiley:

På Kongen er det vintervann, 16A kurser og parkering (komunal). Ikke bobleanlegg men lite isproblemer har jeg blitt fortalt. Litt ble det i år men bare sørpe inn til skroget.

Ring Siv hos norsk marinadrift og hør om de har ledige plasser. Tror ikke det skulle være noe problem.

Den på dette forumet mye omtalte Princess på Finn.no som tidligere gikk som taxi i nordnorge er naboen min og skal forhåpentligvis bort så da blir det jo ledig ved siden av meg.

• 11 måneder senere...

Hei:-)

Bor du fremdeles i båt på Kongen?

Dersom du har noen tips til en nykommer (fra midten av April) er jeg veldig takknemlig ?

Jeg gleder meg stort til en ny tilværelse som båtboer...:-)

Hei Aquarius

Jada, jeg bor fortsatt på kongen. Dvs, har vært veldig mye på farten i jobb sammenheng denne vinteren så må innrømme at jeg ikke har vært mye ombord. Ei heller aktiv på forumet her. Men nå begynner sola å varme den bleke vinterskrotten og det begynner å krible stort for sjølivet :cheers:

Velkommen hit skal du være. Vi klarte til og med å få i gang en form for sosialt bobåt liv her på brygga i vinter med "onsdagspils" på kroa en gang i uka og en liten førjul's gløgg ombord hos meg før vi tok juleferie.

Riktig så koselig var det. Egentlig avtalte vi julebord på kroa også, men mange skulle reise bort i jula så avtalen ble at vi skulle utsette det til januar. Foreløpig har dette kokt litt bort, men vi får prøve å samle gjengen til et "vårbord" :lol:

Hvilken plass har du fått?

Tusen takk for svar.

Dette høres jo utrolig hyggelig ut..

Jeg kan nesten ikke vente...heldigvis er det ikke lang tid igjen nå.

Er også nykommer på dette forumet... og er usikker på om det er "trygt" å dele for mye informasjon her? :lipseal:

Dersom det blir en samling på kroa i nærmeste fremtid kunne du kanskje ha gitt meg et vink?

Lettere å prate fritt da.. og så hadde det jo vært veldig koselig å møtt flere likesinnede før jeg kommer.

I morgen blir det shopping på båtmessa av varme klær, kart etc. Kan nok bli en kald fornøyelse på turen hjem fra verftet.. men jeg gleeeeder meg :clap:

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...