Bearded Beast Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 nei uten å garantere det på denne så vil eg tro dette er flottørkammerventilasjonen. Så om det kommer en skvett ut der når du pumper på belgen så er det fordi flottørnålen ikkje tetter skikkelig og trenger litt ettersyn. Sitér dette innlegget Link to post
gamor69 Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 Ok. Da skal jeg ta forgasseren ned igjen å se på både pakning og nålen. Sitér dette innlegget Gamor69 Link to post
Lars K Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 (redigert) Det hullet der er ventilasjonen ja. Denne motoren skal ha 1% oljeblanding,men vær nøye med at den ikke får litt for lite. Bruk et målebeger og fyll heller bittelitt over streken. Dekoren på motoren tilsier vel 88-93 modell,men det skal være stemplet inn en bokstav i et av hjørnene på skiltplaten. Med denne bokstaven kan du lese ut fra tabellen hvilken årsmodell motoren er. Tabell: http://www.marinservice.nu/yamaha.htm Redigert 8.April.2013 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gamor69 Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 Hei igjen. Ja Lars, det har jeg funnet. Motoren er en 1990 modell. Etter det jeg leser i denne tråden også: https://baatplassen.no/i/topic/57816-hvordan-trimme-en-1983-mod-yamaha-99/ er motoren allerede trimmet til 15 HK. Leser på forgasser 6E805 og reedventiler er av type med 6 stk. Men dårlig nytt. Forgasseren er ikke helt bra. Åpne lokk under der fløtoren sitter og da ser jeg at det er hull i den. Ser som ut det har prøvd å fikset med en type lim som i kke tåler bensin. Da er resultatet som dere ser på bilder: En del masse irr (om det hetter sånn) eller sulfat, eller hvordan kan jeg kalle det??? På bildet kan dere se spreken. Hvor kan jeg få tak i delene?? Anbefalt å bytte hele forgasseren?? Eller bare deler som er gærnt??? Er det da riktig at motoren er 15 hk nå?? Takk igjen alle sammen for råd og hjelp. Gamor69 Sitér dette innlegget Gamor69 Link to post
gamor69 Svart 11.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2013 Fant denne på Ebay.com http://www.ebay.com/itm/250898081383?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 Hva syns dere?? Sitér dette innlegget Gamor69 Link to post
Lars K Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Jeg ville kanskje heller gjort ren forgasseren og prøvd å få tak i en ny flottør. Ville også plukket opp bensinpumpa og sjekket at membranen er hel og at det ikke er møkk der inne. Vær forsiktig når du skrur den opp i tilfelle,sitter noen små fjærer der inne som er lett å miste. Det kan se ut som det har ligget vann i flottørkammeret,siden det er irr og korrosjon der inne. Hvis du vil prøve å få tak i bruktdeler kan du høre med feks. Frode Dahl,Ravns Garage,eller Skronisse her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
gamor69 Svart 16.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2013 Nå har jeg satt i gang med impellerbytte også. Alt er demontert og skal kjøpe deler. Sitér dette innlegget Gamor69 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.