Jump to content

Navn til båt med landkrabbe som skipper

Amundss

Recommended Posts

Sommeren 2012 kjøpte jeg meg en båt, nærmere bestemt en Oksø 32 fra 1974. Denne båten ble også mitt hjem mens jeg studerer. Det eneste problemet er at jeg har enda ikke funnet et passende navn til skuta. Jeg kunne sikkert bare kastet på en mer eller mindre ubetydelig navn, men jeg ønsker heller at den skal bære et litt mer beskrivende og personlig navn. Jeg tenker da på at det blir brukt som bobåt, og ikke minst at jeg i aller høyeste grad kan omtales som ei landkrabbe/skogsmatros/el.l. Jeg har nemlig vokst opp på et sted så langt unna kysten man kan komme i Norge (nesten), enda mer pressist - Tynset i Hedmark.

Er det noen her som har noen gode tips til et navn som ville vært klingende for MIN Oksø? :confused:

Tusen takk for mange gode tips! :) Og til Plutonium. Ikke enig! Jeg spurte etter tips, dvs at jeg velger jo til slutt et navn jeg kan stå inne for og synes er beskrivende. Jeg syns en god sammenligning kan være at foreldre ser i navnebøker el.l. når de skal finne et navn til barnet. Og det må vel være lov?!

...Jeg syns en god sammenligning kan være at foreldre ser i navnebøker el.l. når de skal finne et navn til barnet. Og det må vel være lov?!

Klart det er lov å spørre etter tips. Skulle bare mangle. Det har mange gjort før her på BP. Bra du fikk noen tips. Surt oppstøt har du også "fått", men det er ikke like bra.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...