Amundss Startet 5.April.2013 Del på Facebook Startet 5.April.2013 Sommeren 2012 kjøpte jeg meg en båt, nærmere bestemt en Oksø 32 fra 1974. Denne båten ble også mitt hjem mens jeg studerer. Det eneste problemet er at jeg har enda ikke funnet et passende navn til skuta. Jeg kunne sikkert bare kastet på en mer eller mindre ubetydelig navn, men jeg ønsker heller at den skal bære et litt mer beskrivende og personlig navn. Jeg tenker da på at det blir brukt som bobåt, og ikke minst at jeg i aller høyeste grad kan omtales som ei landkrabbe/skogsmatros/el.l. Jeg har nemlig vokst opp på et sted så langt unna kysten man kan komme i Norge (nesten), enda mer pressist - Tynset i Hedmark. Er det noen her som har noen gode tips til et navn som ville vært klingende for MIN Oksø? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 5.April.2013 Del på Facebook Svart 5.April.2013 Fjøset? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.April.2013 Del på Facebook Svart 5.April.2013 Hva med "MY Hybel", er du populær blandt studinnene kan du kalle den "MY Peisestua" Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 FAR AWAY FROM SEA TYNSET Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Farmen Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Frivakten Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 JE VIL HEMAT! Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Håp Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Oksen, Elgoksen.... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 STORBONDEN TYNSET Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Grevlingen Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Sparken Tynset Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Popeye70 Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Wannabe Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
grawis Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Fjellgeita Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Thinseat Vindfoill Landsatt 4x4 Eller du kan hedre bygdas forlorne kjendis med å navngi skuta som Bjørnstjerne, Bjørnestjerne eller Bearstar. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Sitrin Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Landkrabba Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
MajorAndy Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Wet Feet Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 du vil gjerna ha et meri personlig navn framfor å bare skrive på noe og så spør du andre totalt fremmede om navn.... hvor mye mer upersonlig får det an å få det. Vel vel men man trenger jo heller ikkje navn. Siden du ikkje har noe sjøl så er det bedre å la være Sitér dette innlegget Link to post
Amundss Svart 6.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2013 Tusen takk for mange gode tips! :) Og til Plutonium. Ikke enig! Jeg spurte etter tips, dvs at jeg velger jo til slutt et navn jeg kan stå inne for og synes er beskrivende. Jeg syns en god sammenligning kan være at foreldre ser i navnebøker el.l. når de skal finne et navn til barnet. Og det må vel være lov?! Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 alt er lov i krig og kjærlighet Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 hva med bare "Krabben"? (du trenger jo ikke annonsere for hele verden at her kommer landkrabba) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Ivar skulle være et meget treffende og klingende navn Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 ...Jeg syns en god sammenligning kan være at foreldre ser i navnebøker el.l. når de skal finne et navn til barnet. Og det må vel være lov?! Klart det er lov å spørre etter tips. Skulle bare mangle. Det har mange gjort før her på BP. Bra du fikk noen tips. Surt oppstøt har du også "fått", men det er ikke like bra. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Ivar skulle være et meget treffende og klingende navn Sure oppstøt ja, enkelte her er et sant oppkomme av sånt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bearded Beast Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 javel?! men hva har det med meg å gjøre? er ikkje Ivar et bra navn på en båt av denne typen kansje? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 tja mulig det Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
grawis Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 javel?! men hva har det med meg å gjøre? er ikkje Ivar et bra navn på en båt av denne typen kansje? Det er den tida i måneden, ja... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.