Daniel 72 Startet 6.April.2013 Del på Facebook Startet 6.April.2013 Hva slags motor skal jeg kjøpe til min tromøy 23, merke og hvor stor? Er det noen som har erfaringer/meninger. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Kjøp en Yanmar på 20-30 hk. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 kjøp en yanmar som nevnt over eller en Buck 36, gode motorer Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 Sole Diesel har jo også en Mitsubishi basert 3syl 27hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bøljan Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 Anbefaler Vetus eller Beta, begge er basert på Kubota D722 3syl. 20hk industrimotor. Meget driftsikre og slitesterke motorer som er mye brukt i anleggsmaskiner. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 He, he, artig at du stiller et spørsmål jeg selv nettopp har svart på. Min 10 HK SABB G er fra 1987, og jeg har hatt problemer med kjølingen. Sabbspesialistene her i Kr. sand kunne ikke løse det, men etter mye hodekløing kom en av dem opp med det råd at jeg skulle forlenge kjølesløyfen, noe jeg gjorde og det løste alle problemer. Helt til jeg oppdaga ifjor at motoren lekka olje. Ikke har jeg kunnet finne ut hvor det lekker, men jeg brukte 3 liter i løpet av fjorårssesongen, og dermed var det nok. En kamerat av meg fortalte om en båtbygger i en naboby som hadde installert en Kinamotor i flere Tromøyer. Jeg kjenner den båtbyggeren litt og stoler ubetinget på ham, så jeg dro bort og han kunne da fortelle at det stemte, og at motoen kosta 42 000 og aksel og propell 12.500. Det er halvparten av det de her skal ha for bde Yanmar og Nanni og 50% mer enn for en Vetus, så jeg slo til. Jeg har båten i hall, og nå venter jeg på utsetting, og så kjører jeg båten bort og får nyemotoren installert. Spør du meg hva den heter, så aner jeg ikke, for jeg har altså valgt en annen strategi, å gå gjennom en jeg stoler på, men er du interessert kan du sende meg en IM så skal jeg fortelle deg hvilken båtbygger jeg bruker. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 Volvo penta er vel holdt for å vere den beste motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.