Idamaria2 Startet 6.April.2013 Del på Facebook Startet 6.April.2013 Har brukt ipaden flittig med bruk av navionics kartapp og blitt imponert. I dag derimot falt gps en ut flere ganger uten forvarsel slik at båten var kommet flere mil lenger enn vist på ipadplotteren. Har selvsagt andre navinstrument ombord men dette er jo noe bekymringsfyllt da!? Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Prøvde du å restarte iPaden? Min erfaring er at om det er noe som "henger" , så vil som regel en restart fikse det, eller lukke andre programmer som bruker gps. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Snart krig? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Bittelite, ja det kan vel tyde på at noen kødder med on/off knappen for GPSsignalene. Hehe.. Skal tro om det legges inn en offset om en viss nordkoreaner blir skikkelig ilter. Har også opplevd at ting kan henge litt, særlig i oppstart, i plotterappene. Har både plan2nav og navionics. Båtens pos kommer da ikke i kartet. Da funker det alltid å slå av padda helt og så på igjen. og det er kanskje der det ligger. Jeg slår den skjelden helt av til daglig... Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Frøs for meg og i fjor, tok lang tid før jeg sjønte det Burde vært en indikator på live antall gps' er som er innen rekkevidde inntegrert i navionics appen Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Forsvinner ikke båten fra kartet på navionics om du mister GPSsignalet? det er jeg temmelig sikker på at den gjør på plan2nav. Dessuten er det vel en pil oppe i høyre hjørne av skjermen, ved batteriprosenten, som er borte om du ikke har GPSsignal? Pilen er der ihverfall når GPSn er på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.