Polarn Startet 6.April.2013 Del på Facebook Startet 6.April.2013 Lurer på om det er mulig å koble vhf`n til karplotter for å utnytte dens gps signaler? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Norskipper Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Ja, det er vanlig å gjøre det på denne måten for å ta ibruk DSC funksjonene i radioen. NMEA0183 eller NMEA 2000 evt proprietære standarder dersom du har samme fabrikat i begge ender. Du kan også få muligheten til å vise båter du har bedt om position request fra direkte i kartet. Sitér dette innlegget Sailing - the most expensive way to travel in discomfort.... Link to post
Jori Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Driver og sjekker opp i det samme selv nå. Du kan koble opp mot plotter, eller koble opp mot GPS såsant VHF tillater det. Forskjellen er vel at kobler du den opp mot plotter så kan du lese av på plotter. Kobler du opp mot GPS leser du posisjon på VHF. Men husk og endre innstillinger på plotter for å få satt det riktige oppsettet, ellers vil den ikke lese signalene, mange som glemmer den siste der og er frusterte har jeg registrert ved å lese i gamle tråder her. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 6.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2013 Ja, jeg har jo utgang for gps på vhf`n, så har jeg 2 innganger av usikkert kobling inn til plotteren. Får prøve å ta et bilde i morgen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.