REM Startet 6.April.2013 Link til dette innlegget Startet 6.April.2013 Har nettopp montert et Maritim trompethorn som skal trekke 12V/6A. Jeg sliter med å få lyd i hornet, men når jeg trykker på knappen går det en strøm på 15A målt på Ampmeteret nede? Hva tyder dette på? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 (redigert) Om det er et kompressorhorn, kan det tyde på at elmotoren "sitter" da den trekker 3 ganger så mye som den skal? Hører du et klikk eller during når den får strøm? Du kan vel bytte den? Ellers så hadde jeg plukket den fra hverandre og sett hva som satt fast tror jeg. Redigert 6.April.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Christensen Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Hvis det er et membranhorn så har nok de bevegelige delene rustet fast! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
REM Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Det er et nytt membranhorn ja. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mix Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 For oss som har hatt båt en stund er dette bortkastede penger, Kjøp og monter kompressorhorn, det er det eneste saliggjørende. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Har du målt spenningen oppe ved hornet når du trykker på knappen? Kanskje dårlig kontakt/spenningsfall et sted underveis? Kommer det ikke et lite "klunk", en gang? I så fall kunne det hjulpet å skru litt på "justeringsskruen", som vel finnes et sted på hornet. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Jo, faktisk kommer det et lite klunk når jeg trykker på knappen. Finnen det en stillskrue? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Stjerneglimt Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Tipper at du har koblet feil...bytt om på ledningene så får du lyd! (ved bryteren kanskje?) Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Arvid_A Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Denne typen horn sitter på båten vår: http://www.maritim.no/elektrisk/signalhorn/horn-memb-forkrommet Da dette for et par år siden gikk over fra tuting til "klunk", fikk jeg det i hvert fall tilbake til normalen ved å justere litt på stillskruen. - men det er jo litt rart at det skal være nødvendig å mekke slik på et nytt.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 (redigert) Har du testet hornet før du monterte det, direkte... Virket det da, så er det jo noe feil med tilførselen... virket det ikke, vel så er jo saken grei Redigert 7.April.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
REM Svart 7.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 (redigert) Nei, testa ikke før montering Det jeg undres over er at det går så mye strøm (15A) uten at jeg hører annet en et svakt klunk. Arvid_A. Jeg har en annen type, den med doble trompeter. Virkemåten er vel antagelig den samme? Skal sjekke om jeg finner en justeringsskrue. Takk for tipset. Redigert 7.April.2013 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hegra Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Isopor er mye brukt som embalasje. Kan det ha kommet noen biter inn i hornet hvis det var pakket i isopor? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Rart dette med båthorn. Syrefaste og fine på utsiden, men innmaten er laget i materiale som ruster bare du ser hardt på det! Hvis det er nytt ville jeg ha levert det tilbake, hvis det er gammelt ville jeg ha sprayet godt med 5-56 eller lignende i det og sett om det løsner. Har opplevd å få gamle horn til å virke igjen ved å bruke 5-56 og skru litt på justeringsskruen, men er det nytt skal det bare virke! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Stjerneglimt Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Det jeg undres over er at det går så mye strøm (15A) uten at jeg hører annet en et svakt klunk. Hadde akkurat samme feil på mitt horn på forrige båt, byttet bare om på ledningene så var det full effekt! Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Jens_P Svart 7.April.2013 Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 men innmaten er laget i materiale som ruster bare du ser hardt på det! Virkemåte er basert på elektromagnet og magnetisk membran. Da er det desverre jern som er materialet å bruke. Litt pussig at det skal være vanskelig i båt når det fungerer på biler som går i saltlake halve året. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.