Mjøsdreggen Startet 6.April.2013 Del på Facebook Startet 6.April.2013 Hola godtfolk ! Jeg har kjøpt nye kulelager som skal sitte på hver sin side av av "armen" som flytter akslingsrøret frem og tilbake (slik at propellen vrir seg). Etter å ha løsnet opp av låseskruer, pakkbokser, fettkopp, etc., så prøvde jeg å trekke i akslingen før jeg skrudde flensen fra gearet, noe jeg fort fant ut var nytteløst. Løsnet derfor flensen fra gearet og så tok jeg ei lita øks å brukte bakhode på den til å prøve å kakke løs flensen fra akslingen med, men uten hell. Så skrudde jeg av roret slik at jeg har fått trekt ut akslingen (har også brukt ca. 1 liter CRC med å prøve å få løst opp noe av skitten). Gikk så over til slegge, men det ble for risikabelt i og med at jeg fort kan treffe både gear og diverse fettkopper. Flensen nekter å slippe taket fra akslingen. Neste alternativ er derfor en avdrager. Noen som har erfaring med hva slag størrelse avdrager som skal til for denne type jobb ? Ser på nett at prisene varierer alt fra 3-400 for en 3-armet 15cm, og helt opp til 2-3000 for en 30cm. Eller rett og slett vinkelsliper og ny flens ? Generelle tips mottas med stooor takk dersom det kan få saken "oppklart" eller sette den i et nytt lys :-) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 6.April.2013 Del på Facebook Svart 6.April.2013 Vame den opp med propanbrenner og slippe 5 liter vann pver etterpå, da burde den vel løsne... Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsdreggen Svart 6.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2013 Takk for tipset ! Da prøver jeg det først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.