Vindøyet Startet 8.April.2013 Del på Facebook Startet 8.April.2013 Når jeg setter på tenningen lyser varsellamper for temperatur, oljetrykk og lading. Inger akustisk alarm høres. Lampene slukker når motor startes. På instrumentpanelet er det bryter for "Test av alam". Alarmen virker ved test. Andre båtmotorer jeg har hatt har gitt alarm fra tenning blir satt på til lading og oljetrykk er OK. Er ikke Volvo'n slik? Hvordan kan jeg vite at alarmen høres hvis jeg feks mister oljetrykk under gange? Hvordan kan jeg fremprovosere alarmer for å sjekke at den reelt virker utenom "testbryteren"? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 (redigert) Oljetrykksbryter og temperaturbryter m.fl. er i stilling "åpen" til vanlig. Du kan kortslutte bryteren og da skal alarmen pipe. Det står ingenting i instruksjonsboken om at alarmen skal lyde i det du slå på tenningen, men at varsellampene skal lyse. Derimot står det at du skal teste alarmen ved å trykke på "Alarm test". Alamen går på min motor når jeg kveler motoren ved å dra i stopphendelen, men det er ikke beskrevet i instruksjonsboken. Redigert 10.April.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Kan skrive under på det småbåtentusiasten skriver. Ingen alarm ved oppstart/gløding, men en 3-5 sek alarm ved stopp. Forøvrig brukes alarmtestknappen ved hver start. Jeg har tidligere opplevd at nøkkelen har blitt dreid litt for langt tilbake etter start (mye friksjon i låsen, så den må hjelpes litt) Alarmen virker kun hvis nøkkelen er i riktig posisjon, og det sjekkes ved å teste alarmen Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.