pørnie Startet 9.April.2013 Link til dette innlegget Startet 9.April.2013 Hei, Tenker å kjøpe en Askeladden 535 Invader. Den er 523 cm lang, 221 cm bred, 17 fot og veier 720 kg. Leste i en annen diskusjon at motoren sannsynligvis veier ca 140 kg og at jeg bør regne en 950 kg totalvekt på båt pluss motor. Har en Outlander som veier 2260. Har kun førerkortklasse B, som dermed betyr 1240 kg på totalvekt og aktuell totalvekt, dersom jeg har en henger med brems. Er det noen hengere som passer med dette, en som er stor nok til å ta båten, men liten nok til at jeg kan kjøre den på egenhånd? Takk for hjelpen! :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Tviler på at det finnes. Min er nærme. Hss 1200.. Den veier 350 kilo og har 850 kilo nyttelast.. De fleste hengerene veier rundt 350 kilo så da blir enten nyttelasten for lav eller totalvekt for høy.. Men mulig det finnes noe.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Nils1 Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Hei Har selv e. Askeladden 535 Bowrider - som jo er samme båten. Mht vekt og størrelse. Bruker en Tysse 6257 båt henger. Trekker med en Honda Acord stasjonsvogn. Fungere utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Den har 1300 kilo totalvekt og er derfor ulovlig for han. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Nils1 Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Du har så rett :-) Litt kjapp der. Men god henger :-) Sitér dette innlegget Link to post
pørnie Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Så er spørsmålet om jeg pent må spørre om hjelp hver gang, eller ta den hengerlappen. Bytte av bil er uaktuelt :) Kjedelige saker..... Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Da forslår jeg hengerlappen - så er problemet løst for godt. Sitér dette innlegget Link to post
pørnie Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Kom akkurat over en HSS henger. R1200P EW, den har totalvekt på 1200, nyttelast på 968 og er 2290 bred (6220 lang). Går vel på alle mulige måter den da? Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Burde være godt innenfor den ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.