Vedvards Startet 9.April.2013 Del på Facebook Startet 9.April.2013 Her er rådyra gode..... Slangen har hoppet av lensepumpa..... Pumpen sitter å rekker tunge til meg mellom/bak to KAD300. Med menneskelige organer er det plent umulig å nå pumpen. Selvfølgelig ingen luker eller lignende for å komme til pumpen Noen som kjenner seg igjen? Råd mottas med takk! Regner med at det er noen ringrever her som har prøvd både det ene og det andre og kanskje nettopp du har løsningen? (eller er det bare å gi opp og innstallere ny pumpe hvor en kommer til...) Mvh Vidar Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Hmm.. Er ikke pumpa festet til den metallstanga man ser der? Da er det kanskje mulighet for og trekke alt sammen opp Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Neida, det er en båtshake som ligger der.... (ikke permanent, men når bildet ble tatt) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Tenkte på den blanke saken som står opp bak pumpa Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Det blir litt perspektivfeil i og med at det er litt mørkt bilde.... Den blanke i bakgrunnen er en kabelkanal som sitter fast i båten Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Slangen på bildet (grå slange til høyre for pump) ser da ut som den sitter der den skal? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 akkurat, da ble det litt værre Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Neida Big Horn, den sitter noen cm til høyre for der den skal... kommer ikke en dråpe ut av slangen, men pumpa har det veldig moro på egenhånd i motorrommet. Spruter ut vann med en enorm kapasitet.... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Dette var da en kjedelig situasjon. Å tre inn en slange på en stuss uten hjelp fra hender blir nok vanskelig. Jeg ville kanskje montert en alternativ lensepumpe med innsugslange ned i motorrommet. Hvorfor er det så mye vann i motorrommet forresten? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Ny båt og har akkurat fått den på vannet, så jeg har ikke fått sett hvor vannet kommer fra, men det er mye gammelt (stått uten kalesje) og det ser nok ut som det er mere enn det egentlig er.... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Neida Big Horn, den sitter noen cm til høyre for der den skal... kommer ikke en dråpe ut av slangen, men pumpa har det veldig moro på egenhånd i motorrommet. Spruter ut vann med en enorm kapasitet.... Den slangen som sitter på må da være der vannet skal sendes ut/vekk ? Det er ikke der det kommer vann ut altså ? Hvor kommer vannet ut da ? Jeg tenker på om du kan ha fått snudd strømmen til pumpa slik at den ikke pumper vann ut men blåser luft ned ....???? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
SveinHa Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Slike pumper sitter ofte i et klipsfeste og i så fall klarer du å dra den opp med båtshake e.l. Dra også opp slangen, sett pumpe og slange sammen og sett pumpen tilbake vha. slangen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Hei dere får ta mitt ord for det - det er 1 cm glippe mellom slangen og stussen på pumpa og det er her vannet kommer ut. Pumpa går så absolutt riktig vei. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Les innlegget til SveinHA. Skulle akkurat til å skrive det samme selv. Bare at jeg ville ikke montert pumpen tilbake på plass igjen. Jeg hadde heller kjøpt en selvsugende pumpe som kunne plasseres et sted det gikk an å komme til. Alternativet er naturligvis å skru løs den ene motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Kanskje like greit at den ikke funker.... Hvis det er en lensepumpe plassert i motorrom som pumper rett til sjø? så mener jeg å vite at det ikke er tillatt med pumpe plassert der. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Her kommer barnearbeid til sin rett. Hvis du ikke har egne barn som er små nok til å passe, men store nok til å kunne skru, er det sikkert noen andre i familien som har lyst på båttur ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Pescador1 Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 (redigert) Møkkaplassering av lensepumpa fra båtprodusent sin side, ja. Jeg bare tipper , men kan det være at det er 1 kuleventil - kran som er glemt å åpne ? (Der vanner skal renne ut) Redigert 9.April.2013 av Pescador1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Er det noen som har tro på at det kan gå å få tredd innpå et rør på pumpestussen og få dette til å sitte/ være tett nok...?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Nei Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Pescador1 Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Jeg sier nei også ! men hva med å prøve dette : http://www.lindberg-lund.no/multiseal Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Eg tenker på kva som er grunnen til at slangen har teke farvel til slangestussen. Enten er slangenklemma dårleg teita og/eller slangen er tetta seg og trykket er blitt er blitt for høgt. Dersom slangen går lett innpå stussen må det vere råd å få dette smankobla igjen. Eg veit ikkje kor langt ned det er til pumpa og opp til arbeishøgde. Men om det let seg gjere å bruke ei pumpetang med forlenga armar å "styre" slangen, og pipe med forlengare og skrue opp slangeklemma, så skulle det gå bra å få slangen innatt på stussen. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Er det mulig å trekke ut pumpa ved hjelp av strømledningen? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
puddingen Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Dem selger kraftige "søppel" klyper på Clas Olson, og en forlenger til bitset på klemma lager du av ei metallstang eller no.. Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Er det mulig å trekke ut pumpa ved hjelp av strømledningen? Nei, her er det vanlig tynn ledning Dem selger kraftige "søppel" klyper på Clas Olson, og en forlenger til bitset på klemma lager du av ei metallstang eller no.. Hva slags klyper snakker vi om her? Eg tenker på kva som er grunnen til at slangen har teke farvel til slangestussen. Enten er slangenklemma dårleg teita og/eller slangen er tetta seg og trykket er blitt er blitt for høgt. Dersom slangen går lett innpå stussen må det vere råd å få dette smankobla igjen. Eg veit ikkje kor langt ned det er til pumpa og opp til arbeishøgde. Men om det let seg gjere å bruke ei pumpetang med forlenga armar å "styre" slangen, og pipe med forlengare og skrue opp slangeklemma, så skulle det gå bra å få slangen innatt på stussen. Ja, dette må vurderes nærmere Jeg sier nei også ! men hva med å prøve dette : http://www.lindberg-lund.no/multiseal Hmm kanskje, men vil den ikke tette pumpa? (gjorde jo ikke det på filmen, men....) Mye kreativt her nå..... Lurer fortsatt på et passende rør, med en T-kobling like ved pumpa og tette det ene utløpet på t'en. Vil da benytte T-koblingen til å feste et tau rund T-koblingen og pumpa for å holde røret på plass...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.