Møkkalasset Startet 9.April.2013 Del på Facebook Startet 9.April.2013 I fjor var båten vår på vannet 4. april, men mange var før meg her i området. I år er burkaen fortsatt på, selv om jeg håper at den ryker til helgen. Vi er ikke i nærheten av poleringstemperatur, og det er meldt snø til torsdag på hele Sørlandet. Fortsatt isfiskere langt ute i Tvedestrandfjorden. Frustrerende! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Her i Trøndelag er det som regel for tidlig for sesongen ennå, men slipper jo misunnelsen på dere i sør i år da Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Link Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Ingen ting er utsatt enda, men går ufattlig mye tregere med all denne snøen som ligger enda og at det ikke er blitt noe varme enda, håper isen går til 26 april som er utsettings datoen min i år.. Har ikke pakket ut båten enda, litt glad for det med det været som er på vei. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Worry II Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Polering gjør jeg som nevnt i annen tråd, om høsten. Anbefales ! Skal ut i morgen kl. 12 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 tre uker, tenker jeg. Men det holder likevel. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
GunR Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Skulle vasket og stoffet, men det er jo minus hver kveld/natt.. Har sjekket plugger og sånt småtteri, men blir nok ikke ferdig før det blir litt varmere... Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Drøye 3 uker, hadde bestilt opptak 10/3 for å komme i gang litt tidlig. Men nå er vi i gang! Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Ikke noe problem med å vaske, stoffe om det er pluss på dagen. Var på slipp med båten for 3 uker siden, og da var det nede i minus 5 om nettene og pluss 3 på dagen. Men om sola er fremme og luftfuktigheten ikke er så ille er det helt ok med behandling. Måtte gå over og tørke/tine med varmluftspistol kvelden før jeg la på bunnstoff , da hadde jeg tørr bunn dagen etter, og bunnstoffet tørket som bare det i sola dagen etter. Så ble det sjøsetting morgenen etter det igjen. Polering gikk også fint. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Med så fine dager det har vært nå i lang tid med sol fra skyfri himmel (men beinkaldt om natten), hadde jeg ingen problemer med å ha båten klar til sjøsetting som avtalt i forrige uke. Men så var det isen i havnen, da. Slik ser det fremdeles ut, og Trudelutt står klar og venter at det harde vannet skal forsvinne! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Jøss, som det ser ut!! Nå kan du jo bare skli Trudelutt utpå og la henne smelte gjennom.. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Ikke i de hele tatt. Pleier å være oppe noen dager rundt st.hans. Selv om våren kommer sent antar jeg at dette går greit også i år. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
LM 605 Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Når tempen ute er på minussiden både natt og dag (nesten i alle fall), og snøen ennå ligger delvis rundt båten ute i hagen, så får man liksom ikke den store gløden til båtpuss. Nå er det jo i tillegg meldt snø/sludd her i Kristiansand på torsdag/fredag , så det er vel ingenting annet enn å bare sitte og vente på varmere vær. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Båten har vært i bruk hele vinteren, så sånn sett har det ikke vært noen problemer. Men mye barfrost har gitt mye tele i bakken, så vannet på flytebryggene er fortsatt frosset. Så båten er møkkete, burde vært vasket for lenge siden. Men det får så være, den får få seg en skikkelig skrubb når vannet kommer tilbake.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dieselfan Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Møkkalasset: Junior har fått ny motor til sin jolle og er derfor ganske utolmodig.... Vi sitter derfor ved bøya og venter på at isen skal smelte. Kom gjerne innom med noe å spise hvis du er forbi... Har aldrig kunne gått trygt ut til Furøya i April, og i Hantosundet fryser det hver natt, og i Røsskilen målte jeg 35 cm.... Andelig er vi 1 mnd forsinka :-) https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29033/venter_paa_vaaren.jpg Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Båten har vært på sjøen i 3 uker allerede og fersk fisk har vært på menyen flere ganger... Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Båtpuss utfører jeg når temperaturen tilsier at det er behagelig og ikke utfra en spesifikk dato. Dermed blir aldri båtpussen utsatt i forhold til kalenderen. Erfaringsmessig er båten på vannet tidlig i Mai, men "maitemperaturen" er ofte slik at båten blir lite benyttet før Juni. Dessuten er det så mye annet som skal gjøres i vårvarmen. Før pleide jeg å si: "Når sola begynner å varme godt på terassen, skal vi ut på sjøen og fryse litt til" Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Da er det vel kommet gode 10-15 cm snø her, å merker jeg er litt fornøyd med å ikke ha fått av burkaen enda.. Håper dette forsvinner fort, hvis ikke spøker det vel for utsetting den 26... Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Worry II Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Det der er borte på lørdag, no prob ! Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Det der var faktisk så oppløftende å høre, at det velger jeg å tro på! Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Tjorven III Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Trikset er å ha båten på vannet hele året. Vårpussen foretas hvert 2. år på slipp en helg før ferien. Det betyr påskeferie på vannet, årets sesong er ingen unntak og de siste to helger tilbrakt i skjærgården. Foreløpig har det ikke vært trengsel i gjestehavner eller på skjæra. Med Webasto og aggregat er både varm båt og varm dusj sikret. Fortsatt god sommer ! Tjorven III Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Ut i morgen - ventet lenge nok .-) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Worry II Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 (redigert) http://www.yr.no/sted/Norge/Aust-Agder/Tvedestrand/Tvedestrand/langtidsvarsel.html 6 grader og + om natta.. Redigert 11.April.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Det der ser lovende ut, akurat nå frister det ikke å gå ute engang... Høres ut som noen kaster småstein på vinduet her, men det bare blåser og kommer ned noe snø/sludd/regn... Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
BOBO II Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Ligger ute hele året så jeg merker ikke så mye til dette. Men samme tid i fjor var hele båten ferdig vasket og polert. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
kjeros Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Den kalde vinteren har ikke utsatt båtpussen for min del. Av ulike årsaker valgte jeg innendørs lagring denne vinteren. Båtpussen ble satt bort til opplagsfirmaet. Båten er inspisert og klar for en ny sesong, men bekymringen er at jeg ikke får satt ut båten pga is i hjemmehavnen... På samme tidspunkt i fjor hadde jeg logget 20 motortimer. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.