Javi Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Den har utsatt det mye! Skulle egentlig ut 23 mars. Det fellesuttaket ble avlyst på grunn av mye snø og is. Ny plan ble 13 april, altså lørdag som kommer. Problemet er at det fortsatt ligger 4" is under båten. Det blir med andre ord ikke sjøsetting denne helgen. Ny plan er da 4 mai. Kulden har utsatt utsettingen halvannen måned. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Ingenting. Hadde båten på land for en måned siden. 9 kuldegrader om morgenen første dagen, men kom seg utover dagen. Fikk skiftet anoder, bunnsmørt i vannlinjen, vasket og vokset skroget. Overbygget tar jeg når den ligger utpå. Da jeg satte båten på vannet igjen måtte jeg gå gjennom 5 cm is for å komme ut i åpent farvann. Har båten på land tre ganger i året, vi har 10 tonns kran på kaien til fri benyttelse. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
haugi Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Ingenting, skal opp på mandag, men da har de meldt regn hele uka så det blir vel det som blir den store forsinkelsen.... Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 "Vinter og sne, en skiløper suser av sted!" Stemningsrapport fra Grimstad.. 10cm nysnø. Blir nok begynnelsen av mai. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Pussen ble ferdig i påska, som planagt, men kommer ikke ut før isen er borte fra båtplassen. Det kan nok ta en stund. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 (redigert) Er i gang med pussen hadde planlagt vask og polering til helga og ut 26 d.m., men Tvedestrandsfjorden ligger stadik fast. Så vi får se. Men jeg kan jo kose meg med at det er isfritt hjemme, og stressjolla er ute, så fisk kan det bli! Redigert 11.April.2013 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
valvolainen Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Hadde planer om å få kastet ut båten så fort som overhodet råd er, men slik det ser ut nå så er det ikke så lett. Først og fremst snø rundt båten og is på elva, men også forsvinnende lite vann! Må langt uti gjørma med hengeren for å treffe vann Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Overhode ingen innvirkning. Hadde vårpuss i 2011. Neste vårpuss blir i 2014. Og da er nok alt meget bedre. Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Vårpuss og vårpuss fru Blom, båten på vannet og i bruk hele året. "Pussen" blir tatt fortløpende etter vær og føre. Slipper annethvert år, for stoffing og anoder. Vanlig vedlikehold kaller jeg det, har ikke noe spesielt med våren å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 4.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Da ble fasiten nøyaktig 30 dager for min del. Kunne nok ha fått det til noe før, men litt jobbreising frarøvet meg noen kvelder. Et bilde av luftskipet: Da håper vi at det varslede godværet kommer til uka. Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Skudenes ligger fortsatt med burka. Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 (redigert) Sandefjord har allerede vært på slipp og er under videre pussing. Har ikke fått henne klar ennå, men det har ikke så mye med været å gjøre, som at vi tar et riktig kjempetak i år med tanke på at hun skal være ekstra velstelt og ta seg godt ut denne sommeren Redigert 4.Mai.2013 av Sande (exSkjælø) (see edit history) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
littmild Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Liker å skylde på vinteren, men sannheten er vel at jeg antakelig hadde vært like treg uansett. Stresser ikke med å få ut "ekspedisjonsskipet", men jolla kom på vannet så fort isen forsvant. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Laholm Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Sammen med andre faktorer har den kalde vinteren (som har vart langt inn i det som normalt kalles vår) forsinket båtpussen med en dag pr dag. Jeg håper fortsatt å komme i gang før St. HAns, og må etterhvert innrømme at den kalde vinteren begynner å blir tynnslitt som unnskyldning.. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.