Jump to content

Hvor mye har den kalde vinteren utsatt din båtpuss?

Møkkalasset

Recommended Posts

Den har utsatt det mye!

Skulle egentlig ut 23 mars. Det fellesuttaket ble avlyst på grunn av mye snø og is.

Ny plan ble 13 april, altså lørdag som kommer. Problemet er at det fortsatt ligger 4" is under båten. Det blir med andre ord ikke sjøsetting denne helgen.

Ny plan er da 4 mai.

Kulden har utsatt utsettingen halvannen måned.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ingenting. Hadde båten på land for en måned siden. 9 kuldegrader om morgenen første dagen, men kom seg utover dagen. Fikk skiftet anoder, bunnsmørt i vannlinjen, vasket og vokset skroget. Overbygget tar jeg når den ligger utpå.

Da jeg satte båten på vannet igjen måtte jeg gå gjennom 5 cm is for å komme ut i åpent farvann.

Har båten på land tre ganger i året, vi har 10 tonns kran på kaien til fri benyttelse.

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

• 3 uker senere...

Sandefjord har allerede vært på slipp og er under videre pussing. Har ikke fått henne klar ennå, men det har ikke så mye med været å gjøre, som at vi tar et riktig kjempetak i år med tanke på at hun skal være ekstra velstelt og ta seg godt ut denne sommeren :wink:

Redigert av Sande (exSkjælø) (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...