Sjeldenutpå Startet 10.April.2013 Del på Facebook Startet 10.April.2013 Ombord hos oss har vi hatt eberspächer. Den har fått sparken, som sikkert fleire har fått med seg så fikk den eit slagt anfall og i tilleg eksoslekkasje inn i båten. Nå har eg kjøpt ein webasto air top 3500. Den står oppkoblet i garasjen å brenner fint der nå Litt liten varmer til båten kanskje, men det var privat videresalg av feilkjøp, og gunstig pris. Eg monterte ny (dyr) gjennomføring for eksos til ebern i fjor. Den er for slange med innvendig ø28mm. Webastoen har innvendig ø24mm... Eg fikk med eksosanlegg til webastoen som er 24mm innvendig. Eber sine utløp på varmeren er 24mm, så eg har eit bend der, som er ø24mm innvendig og ø28mm utvendig. Nå treng eg eit bend eller ein reducer som er ø24mm utvendig og ø28mm innvendig, så kan eg ha det mellom webasto-eksosslange og eber skroggjennomføring. Skjønte? Så slipp eg skifte eksosgjennomføring på båten. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ebonita Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 (redigert) Vet inte om jag förstår Dig exakt rätt, men det är väl bara att låta en smed svetsa ihop en övergång som Du vill ha den av några rostfria rörbitar. Eller modifiera den vinkelen som Du nämner. Det gjorde jag på en tidigare båt där det suttit en Ardic värmare med grov avgasslang och jag bytte då till Eberspächer. Gick helt bra det. Inga problem. Redigert 10.April.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Hei! I monteringspakka til Eber ligger en stuss med riktige dimensjoner 24/28. Fikk kjøpt den hos Båtbua Fredrikstad Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2013 Takker :-) sveise sammen noko hadde eg ikkje tenkt på. Den som følger i eber-pakka er som eg forsøkte å beskrive ; omvendt. fra 24 innvendig til 28utvendig. ....men .. eg har vert i garasjen å rotet litt. Eg fann ein ny gjennomføring for webasto 24mm, så eg tar jobben å bytte den. Då får eg kun 2 skjøter innvendig. Slik eg hadde tenkt å løse det så ville det blitt 4skjøter. Og det er vel alltid greit med ferre lekkasjemuligheter. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.