Jump to content

Neste gang du vurderer å kaste noe overbord, tenk på denne..

Gudrun

Recommended Posts

The World's Largest Dump: The Great Pacific Garbage Patch In the central North Pacific, plastic outweighs surface zooplankton 6 to 1.
http://discovermagazine.com/2008/jul/10-the-worlds-largest-dump

Ettertenksom film. Dette er målbar, lett påviselig miljøkriminalitet.

Tenk om man grep fatt på reelle problemer i stedet for å jakte spøkelser der eventuell menneskelig påvirkning verken kan dokumenteres eller måles? Tenk om ressursene ble brukt på reelle problemer?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Håver ofte opp 5-6 plastflasker fra vannet i løpet av en 3 timers tur i indre Oslofjord.

Er undende over hva aluminiumsbokser har på havets bunn å gjøre, blir en del av dem i håven før de synker også.

Fiskesnører er jo også en skikkelig langsom fugledreper. Vingene eller halsen vikles inn i snøret.

Takk for at du postet denne videoen! Greide bare og se litt over halvparten... Uskyldige dyr som lider pga menneskers handlinger (dyreplageri) og ubetenksomheter er noe av det verste jeg vet!

Man skal være svært bevisst på hva man bruker og legger fra seg i naturen. Man ville jo ikke strødd rundt seg med 2 cm store plastleker i en barnehage...?

Håper folk tenker seg om før de kaster eller etterlater seg ting i naturen, som tross alt er dyrenes hjem.

Mvh. SAP

Plast er jo noe av det verste dritet som er funnet opp.Det ligger og flyter over allt både i fjellet og på sjøen.Hvor lang tid tar det før en plastkork blir nedbrutt i naturen?

Dette er en glimrende film å vise barn,denne vil brenne seg fast i barnesinnet å føre til gode holdninger når det gjelder miljøet.

Skal vi endre på noe her i verden må det skje via de minste.Å prøve å endre voksnes adferd er vanskelig.

I avisen FiskeribladetFiskaren kan vi lese at Tromsø og Karlsøy kommune har startet et prosjekt med innsamling av gamle fiskeredskaper. Noe å tenke på for andre?

Siden avisen er en betalavis har jeg lagt ut linken med tillatelse fra avisen..

Forside: http://fiskeribladetfiskaren.no/

Selve saken:

http://fiskeribladetfiskaren.no/default.asp?side=101&lesmer=31025

Håper moderator kan løfte denne innimellom så den ikke bare forsvinner? :saint:

Den blir nok ikke borte og den blir nok ikke løftet av moderator.

Han har helt andre oppgaver enn å "bumpe" tråder noen finner nyttig.

Derimot kan du gjøre det selv. Det er bare å bokmerke den eller søke den frem og legge inn en ny kommentar i ny og ne. Da er det andre som henger seg på.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

fiskesnører er jo også en skikkelig langsom fugledreper. Vingene eller halsen vikles inn i snøret.

Utrolig hvor mange flere fiskere som står langs land i indre Oslofjord i forhold til noen år tilbake. Syklet langs Bestumkilen og Frognerkilen nylig, og det var kanskje en 8-10 fiskere bare på det korte strekket. "Slik var det ikke før". Sjekket ikke om det lå noe fiskesnører, men har beklageligvis ofte sett at det ligger igjen snører der fiskere står.

Ja, stygg sak, og så totalt unødvendig.... er jo en bagatell å ta med seg bosset ...

Det er en bagatell, en er eier av sitt eget søppel og dermed er det helt naturlig at en tar det med seg tilbake og sørger for at det deponeres forsvarlig på egnet sted..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...