Jump to content

Hvor værhardt er det på Nord-vest sida av Ombo i Ryfylket?


SF

Recommended Posts

Hei,

 

Sitter her og lurer på en liten ting :confused::smiley:

 

Ser at det er en del småhavner med molo på Nord-vest sida av Ombo i Ryfylket som har lite ly for sjø som kommer fra Nedstrand og Vindafjord ved Nordavind

Noen som har erfaring her, blir det raskt lit mye bølger som kan være en utfordring mhp å komme seg ut og inn av molo med småbåt. Er dette en værhard side av øya?

 

Litt dumt spørsmål kanskje men jeg lurer :giggle:

 

mvh

Sverre

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Vi leide hytte i Jørstadvågen når jeg var liten, men husker ikke bølgeforholdene. Det er en kai der.

 

Har ligget der ett par ganger med egen båt, men da var det finvær. Forrige helg seilte vi i området, dvs akurat forbi der måtte vi starte motor, for det var damstille.

 

Men etter kartet vil nord nordvest stå rett inn fra nedstrands/boknafjorden, og nord nordvest er vanligste vindrettning, så jeg ville ikke reist fra en alt for dyr båt der uten å sjekke med lokalfolk først.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Har måttet "rømme" fra gamle dampskipskaien på Jørstadvågen for mange år siden pga sjø inn i vågen :nonod: . Vet det er kommet småbåthavn etter jeg var der, men vet ikke hvor godt den ligger i sjul (bak et skjær/holme). Er vel gjeste-og faste plasser i Eidsund også, men muligens for langt vekke? :smiley:

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...