Hador Startet 10.April.2013 Del på Facebook Startet 10.April.2013 Har sett på denne båten som ligger i Middelhavet: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39845445 Det vil ta for lang tid å seile denne hjem så det er uaktuellt for min del. Har også sett på frakt enten på landeveien eller med båt. Dette blir for dyrt. Så slo det meg at det hadde jo gått an å la andre eventyrlystne seile båten hjem for meg. Noen som har erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 (redigert) Du kan jo høre på www.sorgenfri.com eller på facebook gruppa "long distance sailors". Det finnes mange som gjør dette profesjonellt, men ikke mye billigere enn å få den fraktet på bil når sluttregningen kommer. Det et vennepar av meg gjorde, var å låne bort båten gratis ett år mot at de fikk den hjem fra karibia. Redigert 10.April.2013 av Frehau (see edit history) Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
avmønstret5 Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Jeg kjenner både Owe og båten. Du kan prøve på "Langturseilere på Facbook får å se om noen vil seil den hjem. En mulighet er å ta den opp til Koper Slovenia og på trailer ( f.eks tyske Glougou) opp til Kiel. Eller få en pris hos profesjonelle båtfraktere som tar den rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Skal ikke være negativ, men blir ikke totalpris inkludert MVA og transport på denne i overkant av hva du kan få tilsvarende båt her hjemme? Sun Flyer her på forumet hadde hentecrew fra Kroatia og tror del ligger en tråd som indikerer kostnadene med dette. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Jeg har ingen klare formening om det, men det er jo et relativt enkelt regnestykke. Båttypen ligger også nokså høyt i pris. Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Med frakt og moms kommer du helt sikkert over 1 mill. Et søk på finn.no på seilbåt mellom 36 og 40 fot i prisklasse 800.000 - 1.000.000,- gir et hav av mulige flotte båter som alle kan prutes mellom 10 og 20% og hvor mange flotte eksemplarer er minst 10 år nyere.... Hva i alle dager kan forsvare å betale over 1 mill for en 1996 modell Forgus, bortsett fra et ønske om konstant tilsig av vedlikeholdsoppgaver som alltid følger med en båt som nærmer seg 20 år gammel? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 En må faktisk ta utgangspunkt i prisen for den aktuelle båttypen. Sitér dette innlegget Link to post
Hador Svart 11.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2013 Takk for innspill. Ser at dette prosjektet kan bli i overkant dyrt. Syntes allikevel Forgus er en nydelig båt (er de vanligvis priset dyrere enn HR/Najad/Malø o.l. ?). For nok heller holde utkikk etter lignende prosjekter i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Jeg betalte 90 lapper inkludert rigging i hver ende. Den ble da levert i Frederikshavn. Det var en 42 fot seilbåt, men tror ikke prisen blir redusert så voldsomt selv om det er 36 fot. Kanskje de slipper følgebil på deler av strekningen. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
avmønstret5 Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Kommer an hvor fra i Middelhavet og transport med hvem, men det hørtes i alle fall ut som en nokså stiv pris.En venn av med med sin Forgus 37 har fått en pris under 50000 nk fra Koper til Kiel i sommer. Vi har fått en pris på 60000 nk (11,5 x 4,0) Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Kan seile båten fra Tyrkia til Norge. To - tre måneder. Flybilletter, bunkers, havneavgifter betalt. Ingen fortjeneste for meg. (pensjonert sjøoffiser) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 En jeg kjenner, kjørte en Bavaria 42 (tror jeg det er) hjem fra kroatia på 5 eller 6 uker. Det ble mye motorkjøring, men var vist en flott tur uansett. For meg er å sammenligne båter kun utifra alder og lengde helt latterlig. En Forgus 36 og en fabrikkprodusert 36-foter fra Tyskland eller Frankrike er så langt fra hverandre at de som mener det er sammelignbart fortjener å leve videre i den villfarelsen. MEN.. 790 laken er mye for en slik der den ligger. Det kommer avgifter på i tillegg til frakt. Da den er Svensk, er den garantert ikke fortollet inn i norge med hverken mva eller HK. Da blir en pris bare "litt" under hva den bør koste i Norge, for mye. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Kristian_H Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 http://www.yachtworld.com/boats/1988/Forgus-36-2394772/Fehmarn/Germany#.UWg_hJMqyaU http://www.boatshop24.com/en/advert/sailing-boats/-de-forgus-36/283971 Her er 2 som er billigere og bare ligger i Tyskland. Har absolutt ikke sammenlignet, tok bare det første jeg fant. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.