Jump to content

Frakt av båt fra Middelhavet til Oslo

Hador

Recommended Posts

Har sett på denne båten som ligger i Middelhavet: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39845445

Det vil ta for lang tid å seile denne hjem så det er uaktuellt for min del. Har også sett på frakt enten på landeveien eller med båt. Dette blir for dyrt.

Så slo det meg at det hadde jo gått an å la andre eventyrlystne seile båten hjem for meg.

Noen som har erfaring med dette?

Du kan jo høre på www.sorgenfri.com eller på facebook gruppa "long distance sailors". Det finnes mange som gjør dette profesjonellt, men ikke mye billigere enn å få den fraktet på bil når sluttregningen kommer. Det et vennepar av meg gjorde, var å låne bort båten gratis ett år mot at de fikk den hjem fra karibia.

Redigert av Frehau (see edit history)

www.leahnis.net

Med frakt og moms kommer du helt sikkert over 1 mill.

Et søk på finn.no på seilbåt mellom 36 og 40 fot i prisklasse 800.000 - 1.000.000,- gir et hav av mulige flotte båter som alle kan prutes mellom 10 og 20% og hvor mange flotte eksemplarer er minst 10 år nyere....

Hva i alle dager kan forsvare å betale over 1 mill for en 1996 modell Forgus, bortsett fra et ønske om konstant tilsig av vedlikeholdsoppgaver som alltid følger med en båt som nærmer seg 20 år gammel? :thumbsdown:

Jeg betalte 90 lapper inkludert rigging i hver ende. Den ble da levert i Frederikshavn. Det var en 42 fot seilbåt, men tror ikke prisen blir redusert så voldsomt selv om det er 36 fot. Kanskje de slipper følgebil på deler av strekningen.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

En jeg kjenner, kjørte en Bavaria 42 (tror jeg det er) hjem fra kroatia på 5 eller 6 uker.

Det ble mye motorkjøring, men var vist en flott tur uansett.

For meg er å sammenligne båter kun utifra alder og lengde helt latterlig.

En Forgus 36 og en fabrikkprodusert 36-foter fra Tyskland eller Frankrike er så langt fra hverandre at de som mener det er sammelignbart fortjener å leve videre i den villfarelsen.

MEN.. 790 laken er mye for en slik der den ligger. Det kommer avgifter på i tillegg til frakt. Da den er Svensk, er den garantert ikke fortollet inn i norge med hverken mva eller HK.

Da blir en pris bare "litt" under hva den bør koste i Norge, for mye.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...