SplitPersonality Startet 11.April.2013 Del på Facebook Startet 11.April.2013 Jeg har blitt eier av en gammel (ca 1954) og liten (12-14-fot?), men veldig morsom aluminiumsbåt. Jeg har null peiling på båt, men driver med veteranbiler. Denne har hatt en utenbordsmotor tidligere og jeg tenkte nå å finne en gammel en som passer til båten. Derfor: Hvis man på 50/60-tallet virkelig skulle håre opp en slik liten båt...og sette på den største påhengsmotoren som på en måte er "forsvarlig" på en så liten båt....hvor stor motor ville man brukt da? Som sagt jeg kan ingenting om båt...så om noe "rått" på en slik en er 5 hk eller 35 eller 55....det vet jeg ikke. Tips mottas med takk...spesielt hvis noen også har en spennende, patinert 50/60-talls motor som passer på denne båten (trenger ikke å virke). Øystein Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 det kommer helt an på formen (og vekten) på båten - har du bilder? Er det en planende båt så kan den sikkert gå fint med 9.9 - 20hk. Er den "bananformet" og lagd som en robåt så er 4-6hk nok i massevis. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Frehau Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Tipper du skal litt opp i hk. For 30 år siden var det en hjemme med en 8 fots with med 15hk, det gikk fint. Så jeg tipper at du burde kunne bruke en 20 - 50Hk avh av form, lengde og konstruksjon. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
SplitPersonality Svart 11.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2013 Takk for gode svar. Båten er en "planende båt", tror jeg... en kul liten speedbåt i aluminium. 20-50 høres romslig og stort ut...men kult. Jeg starter søket. Jeg er ikke så opptatt av å kjøre denne båten ... mest som "pynt" bak en egnet veteranbil. Denne er med andre ord alt for liten da skjønner jeg: https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=9024&cat=11 Jeg er veldig ivrig på tips om en liten, gammel og rar båt-tilhenger! Søker en slik. Og - noen som ahr en "kul" motor som ikke går?...20-50HK, pre-1965. Takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 en gammel mercury eller Johnson/evinrude bør være midt i blinken..: her en Merc 40hk fra 57 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.