edorfen Startet 13.April.2013 Del på Facebook Startet 13.April.2013 Jeg har nettopp kjøpt meg en Bella Arrow og har planer om å fikse denne opp. Er helt ny når det gjelder båt resturering og hadde bare ett lite spørsmål. Visst jeg skal pusse båten helt ned slik jeg kan legge ny lakk, hvordan skal jeg gå fram? Skal jeg bruke pussemaskin eller slipemaskin? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Hvis du bare skal matte ned gammel lakk og lakkere opp igjen ville jeg brukt eksentersliper. Skal du strippe den helt under,altså gammelt bunnstoff osv pleier jeg å bruke Duxola malingsfjerner og skrape. Når jeg har skrapet vekk det verste bruker jeg båndsliper for å pusse den helt ned,vær obs så du ikke "graver" for langt ned Så pleier jeg å gå over med eksentersliperen til slutt før lakk. Du bør legge noen lag med epoxyprimer under før lakk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.