Jump to content

Gasshendel i åpen posisjon når motor er av pga sete.

Roksnes

Recommended Posts

Har gjort litt om og snudd setene på førerpossisjon slik at de vender fremover i stede for bakover. Må spare litt plass slik at kona får god nok plass.

Utfordringen blir at jeg må frikoblet hendelsen og "gi gass" slik at setet ligger godt. Er MYE jobb å flytte hendelen og har ikke lyst å kjøpe nytt sameleggbart sete da det da blir mye utskifting av andre seter også.....

Spørsmålet er om det er problematisk at gasshendelen ligger på "full gass" når motor er av ? Får dessverre ikke prøvd dette ut da isen fortsatt ligger alt for tykk i Skjebergkilen.....

Ser problemet med oppstart i havn med full hendel :) hehe. Får håpe dette ikke kommer til å skje.

Ellers er returfjæra det eneste mekaniske problemet jeg ser. Men uansett får jeg ta den utfordringen når den kommer. Fordelene er for store med den nye seteløsningen til å la en fjær ødelegge den.

Bekymringene mine lå mere på diesel og oppstart etter motor har stått på full gass Over lengre tid !

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skal ikkje ha noko å sei teknisk sett, bortsett frå fjera som du seier.

Eit anna tankekors er om det er andre hender og fingrar i båten din som kan f.eks. finne på å starte motor bare liksom for å klå litt.

Det kan nok auke stressnivået litt slik som han som starta ved brygga.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...