Roksnes Startet 13.April.2013 Del på Facebook Startet 13.April.2013 Har gjort litt om og snudd setene på førerpossisjon slik at de vender fremover i stede for bakover. Må spare litt plass slik at kona får god nok plass. Utfordringen blir at jeg må frikoblet hendelsen og "gi gass" slik at setet ligger godt. Er MYE jobb å flytte hendelen og har ikke lyst å kjøpe nytt sameleggbart sete da det da blir mye utskifting av andre seter også..... Spørsmålet er om det er problematisk at gasshendelen ligger på "full gass" når motor er av ? Får dessverre ikke prøvd dette ut da isen fortsatt ligger alt for tykk i Skjebergkilen..... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Har du forgassermotor vil du pumpe bensin inn i innsuget men siden du ikke skriver noe om det så har du kanskje dieselmotor? Da spiller det ingen rolle før du evt. starter en gammel BMC på full gass Sitér dette innlegget Link to post
Roksnes Svart 13.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2013 (redigert) Det er en Yanmar 3HM... Nothing like the smell of diesel in the morning... :) Regnet ikke med det var noe problem. Men ville bare sjekke med ekspertisen her på forumet. Den er selvsagt satt til tomgang ved oppstart. Det er kun under havn jeg må sette den til bånn gass med motor av... Redigert 13.April.2013 av Roksnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 (redigert) Muligens bare av akademisk interesse, men om det er returfjær på gasswire vil den stå med fult spenn. Er en mulighet for at den blir slapp med tiden. Kan bli et nytt punkt på listen over vedlikehold. Redigert 13.April.2013 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
eysteind Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Hadde det samme i min Sollux med samme motor. Ingen problem bortsett fra en gang da eg startet motoren i gir og full gass fremover i en overfylt gjestehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Roksnes Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ser problemet med oppstart i havn med full hendel :) hehe. Får håpe dette ikke kommer til å skje. Ellers er returfjæra det eneste mekaniske problemet jeg ser. Men uansett får jeg ta den utfordringen når den kommer. Fordelene er for store med den nye seteløsningen til å la en fjær ødelegge den. Bekymringene mine lå mere på diesel og oppstart etter motor har stått på full gass Over lengre tid ! Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Skal ikkje ha noko å sei teknisk sett, bortsett frå fjera som du seier. Eit anna tankekors er om det er andre hender og fingrar i båten din som kan f.eks. finne på å starte motor bare liksom for å klå litt. Det kan nok auke stressnivået litt slik som han som starta ved brygga. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Roksnes Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ser disse utfordringene :) Men, rutinen er å trykke inn friknappen slik at den alltid står i fri med full gass.. Da skal det ikke kunne skje noe annet enn at man får et jæ.... turtall når maskinen starter :) Blir bra dette. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.