Jump to content

Propellvalg Johnson 150 vro Glastron cvx 16


GlastronCVX16

Recommended Posts

Hei godtfolk. Jeg har et lite spørsmål angående et eventuelt skifte av propell på min johnson 150 vro som står på en Glastron cvx 16

Fra før av står det en 15x17 propell på. Den funker greit den, har jo en godt over snittet god akselreaksjon hele veien.

Merker strengt talt ikke noe større forskjell på 1 og 5 i båten. Litt møkk at jeg ikke har en funkerende turtallsmåler.

Men toppfarten er ikke all verden. derfor har jeg kikket litt på stålpropeller. Bla en Ballistic 14 3/8 x 21.

Tenkte at det kunne gi en del mer toppfart. Har vel fart på rundt 45 knop med 4 voksne menn i båten på en gps. Men toppfarten blir ikke stort mer om det blir færre i båten.

 

tar i mot alle forslag og ideer. Må beklage hvis det er litt lite informasjon å gå ut ifra. Kan forøvrig nevne at siden jeg er student, er budsjettet endel begrenset. men fant den ballistic propellen til ca 2500,-NOK inklusiv frakt

 

Takker på forhånd MVH Glastron eier

Link to post
Share on other sites

Ligger en finn-annonse med 75 stålpropeller av forskjellig slag. Har ikke linken er i farten.

Jeg bestilte ballistic fra USA og betalte a 2500 inkl frakt og moms.

 

Har du bilde av båten. Fine de gamle glastronbåtene

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites