Sivi Startet 13.April.2013 Del på Facebook Startet 13.April.2013 Jeg har en volvo md 2020 som jager turtall opp og ned når jeg starter dette varer i ca 5 min før den oppfører seg normalt igjen , det begynte etter at jeg skiftet diesel filteret , noen som vet hva som er galt ?? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 13.April.2013 Del på Facebook Svart 13.April.2013 Luftet etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Sivi Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ja har luftet , når jeg åpner lufteskruen på filteret kommer det diesel ut , må jeg lufte dysene også eller holder det med filteret ?? Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Det kan lønne seg å lufte dysene også. Men det er merkelig at det skal være luft der når motoren oppfører seg som normalt etter 5 minutters gange. Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sivi Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ja jeg skjønner ikke hva det kan være , når motoren har gått seg varm og jeg stopper den og starter igjen da fungerer alt ok. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Det kan virke som den får luft i systemet ved lengre tid stopp. Denne lufta klarer den sikkert å kvitte seg med, men medfører denne jagingen inntil all luft er ute, og deretter går den normalt. Sjekk filterpakninger en gang til som du nylig byttet. Kanskje de ikke tetter skikkelig, luft kommer inn, diesel renner ut av rør og tilbake til tank, og ved neste oppstart er det luft i rørene igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sivi Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ja jeg får sjekke pakningen på filteret , det kan jo være at den ikke tetter godt nok , takk for tipset hegra Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Det er nok veldig lurt, det skal så lite til for å dra falsk luft gjennom pakningar hvis fitra står høgt og tanken tømmast. Du kan og kjøpe ei eletrisk pumpe som du set mellom tank og filter så er du kvitt alle problem for seinare, om du får sjans til det. Har du den på brytar så kan du bruke den bare når du har trøbbel. Det gjer ingen ting å ha både el pumpe og den mekaniske. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Sivi Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Takk for gode tips alle sammen , nå skal jeg sjekke ut pakningen eventuelt montere el pumpe slik som M/B Øyfjell tipset om Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Du kan jo prøve å lufte før du starter neste gang. Er det kommet ny luft inn siden sist , er det vel lekkasje ett sted. Det holder vel og åpne ei lufteskrue på filteret, og så pumpe litt for og se om det kommer luft ut. Etterpå starter du, og går den nå normalt rett etter start så er vel årsaken funnet. Da gjelder det bare å finne ut hvor lufta kommer inn, men siden filter nylig er byttet er jo pakninger til filter det mest nærliggende hvis den ikke hadde problemer før filterbyttet. Sitér dette innlegget Link to post
Sivi Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Jeg hadde ingen problemer før jeg skiftet filter , så det må være noe som har skjedd i forbindelse med dette filter bytte Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.