Jump to content

Strömstad havn, Plasser 2013

Svartbakk

Recommended Posts

Hei,

Observerer at det er lagt ut ny gjestehavn i Strömstad. Flotte utliggere og brygger, men det kan synes som om det til sommeren blir betydelig trangere og kamp om plassene en tidligere.

Har noen kunnskap om hvordan en kan bestille plass i Strömstad før annkomst ?

De er desverre ikke del av Dockspot.

Hilsen,

Lars

Hei,

Kan være enig, men det er lite gøy å planlegge turer uten sikkerhet for overrnatting. Det er et flott annlegg de har laget i Strömstad, men det kommer mildt sagt til å bli utfordrende da utliggere begrenser en maks belastning av tilgjengelig areal.

Det blir også en del spennende flaskehalser når alle er ute med båt ;-)

Små (eller store barn), hva er forskjellen på det og meg og kona som trenger plass? Vi har ikke unger om bord, men en hund som kan bli pissetrengt og vanskelig. Men greit nok, en kan jo bestille en pakketur, ferdig planlagt i løpet av vinteren der klokken styrer turen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Endringen gjelder kun indre havn. Nei det er ikke kart over denne. Dette er ikke en ny havn, kun regulering over et lite område. Det blir kanskje færre båtplasser. Men flere får grei adgang til vann og strøm. Prisen går sikkert opp hvis det blir færre plasser. Skal Hulda inn og shoppe, så vil 'parkometeravgiften' være 60 kroner. Dette gjør man for at man heller vil ha flere biler inn i sentrum :-)

Inn mot land, mellom Torskholmen og Gästbrygga 1 er det lagt ut bøyer (mot Uddevallavägen). Resten er uteliggere, altså Gästbrygga 2, 3, 4. Innerst på Gästbrygga 1, motsatt side av teksten i kartet ligger 'Pråmen'. Om bord der foregår det arbeider. Hvorvidt den skal fjernes vet jeg ikke. Men den er ikke tegnet inn på kartet. Sist jeg var nede, forrige uke, var det ikke uteliggere der teksten 'Gästbrygga 1' er i kartet. Om det kommer noe der, vet jeg ikke. Men det er kanskje lite trolig i og med at fiskebåtene bruker hele Fiskbåtspiren om vinteren. Når isen kommer, ligger de med hekken mot bryggen slik at de kan bruke motorkraft for å brøyte seg ut gjennom isen. Det kan virke som om de ikke har 'istrygd' slik som i Oslofjorden, de må på jobb for å tjene penger.

Jeg har med stor interesse gått gjennom prislisten. Med stor sorg må jeg bekjenne at jeg ikke helt til fulle forstår den, det skyldes utelukkende min begrensede IQ.

Redigert av Hulda (see edit history)

Joa, det ante meg at det var det som var utrivelig. Men etter det jeg kan lese ut av prislistene, er det det det koster i helgene. Også i høysesong. Da er dusj, vann, septiktømming og wi-fi inkludert. Strøm kr 40,- i tillegg. Dyrt? Synes ikke det! Men vi har vel forskjellig oppfatning av hva som er utrivelig dyrt.

Jeg la i fjord sommer merke til at de en plass nær marinaen jeg lå i , måtte de betale mer for å sette opp et telt og overnatte 5 personer. på en meget simpel campingplass. Jeg betale 140 kr i marinaen men de måtte ut med 180kr for telt og 5 personer.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Forstår ikke problemet.

De har lagd noen utstikkerbrygger på den lange inne i havnebassenget, disse har så utliggere. Er det ikke nå MER plass enn tidligere, i realiteten så er det jo mer bryggeplass nå enn tidligere.

Ute i Norskehavnen så er jo bryggene som før så om man vil ligge utenpå hverandre så kan man jo fortsatt gjøre det der så ingen endring

Nei, det er vel ikke noe problem. Kun at prislisten kan være noe vanskelig å forstå. Og så er det noe dritt at om jeg som bor der nede og har kommunal plass skal inn til byen og shoppe, så må jeg springe et eller annet sted for å betale SEK 60 for ikke å få bot. Det er ikke så mange av oss. Men jeg tar heller bilen. Slik sett ikke noe problem. Gratis parkering ved matbutikkene uansett. Tre måneder på sommeren er havnen uansett kliss full.

• 3 år senere...

Nå er det slutt på å bruke anker i indre havn, der er det kailangs og i dobbelbåser på flytebrygger. Og så er det flytebrygger med kailangs i ytre havn.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...