Svartbakk Startet 14.April.2013 Del på Facebook Startet 14.April.2013 Hei, Observerer at det er lagt ut ny gjestehavn i Strömstad. Flotte utliggere og brygger, men det kan synes som om det til sommeren blir betydelig trangere og kamp om plassene en tidligere. Har noen kunnskap om hvordan en kan bestille plass i Strömstad før annkomst ? De er desverre ikke del av Dockspot. Hilsen, Lars Sitér dette innlegget Link to post
averø Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Håper ikke det blir Dockspot heller,synes det er en uting. Sitér dette innlegget Link to post
Svartbakk Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Hei, Kan være enig, men det er lite gøy å planlegge turer uten sikkerhet for overrnatting. Det er et flott annlegg de har laget i Strömstad, men det kommer mildt sagt til å bli utfordrende da utliggere begrenser en maks belastning av tilgjengelig areal. Det blir også en del spennende flaskehalser når alle er ute med båt ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Hei, Observerer at det er lagt ut ny gjestehavn i Strömstad. Flotte utliggere og brygger, men det kan synes som om det til sommeren blir betydelig trangere og kamp om plassene en tidligere.. Hilsen, Lars Det ser ut på webkamera at det gjelder bare indre havna, stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
Svartbakk Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Det stemmer. Indre havn. Kan bli gøy om en ikke må ha plass eller er redd for litt riper.... ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Håper ikke det blir Dockspot heller,synes det er en uting.Helt enig! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tomeriks Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Dockspot er helt fantastisk for oss med små barn. Færre usikkerhetsmomenter og muligheten til å planlegge. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Små (eller store barn), hva er forskjellen på det og meg og kona som trenger plass? Vi har ikke unger om bord, men en hund som kan bli pissetrengt og vanskelig. Men greit nok, en kan jo bestille en pakketur, ferdig planlagt i løpet av vinteren der klokken styrer turen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Elise Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Finnes det kart over den nye havnen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Endringen gjelder kun indre havn. Nei det er ikke kart over denne. Dette er ikke en ny havn, kun regulering over et lite område. Det blir kanskje færre båtplasser. Men flere får grei adgang til vann og strøm. Prisen går sikkert opp hvis det blir færre plasser. Skal Hulda inn og shoppe, så vil 'parkometeravgiften' være 60 kroner. Dette gjør man for at man heller vil ha flere biler inn i sentrum :-) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Hvilke brygger er det båser og evt faste bøyer ? Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Hei Her er et greit oversiktskart over gjesteplassene i Strømstad fra 2013. http://www.stromstad.se/download/18.2752ef2a13d817a614ef7/1363680266595/Karta+%C3%B6ver+g%C3%A4sthamnen.pdf Priser er lagt ut her; http://www.stromstad.se/download/18.555eca7713b40bcc65c5880/1358504439463/G%C3%A4sthamnstaxa+2013.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 (redigert) Inn mot land, mellom Torskholmen og Gästbrygga 1 er det lagt ut bøyer (mot Uddevallavägen). Resten er uteliggere, altså Gästbrygga 2, 3, 4. Innerst på Gästbrygga 1, motsatt side av teksten i kartet ligger 'Pråmen'. Om bord der foregår det arbeider. Hvorvidt den skal fjernes vet jeg ikke. Men den er ikke tegnet inn på kartet. Sist jeg var nede, forrige uke, var det ikke uteliggere der teksten 'Gästbrygga 1' er i kartet. Om det kommer noe der, vet jeg ikke. Men det er kanskje lite trolig i og med at fiskebåtene bruker hele Fiskbåtspiren om vinteren. Når isen kommer, ligger de med hekken mot bryggen slik at de kan bruke motorkraft for å brøyte seg ut gjennom isen. Det kan virke som om de ikke har 'istrygd' slik som i Oslofjorden, de må på jobb for å tjene penger. Jeg har med stor interesse gått gjennom prislisten. Med stor sorg må jeg bekjenne at jeg ikke helt til fulle forstår den, det skyldes utelukkende min begrensede IQ. Redigert 14.April.2013 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
averø Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 Hei . Ligger nå i Strømstad 20 april i den nye gjestehavnen. Har en båt på 29 fot. Jeg skal ikke ha strøm,men må betale kr 240,-.Det er i følge prisliste vist på denne siden nå lavseong.? Synes det alltid har vært trivelig i Strømstad , men nå vil jeg nok revurde mitt syn på Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 Hva er det som gjør det utrivelig i Strømstad nå da? Kaldt? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 Hva betyr "Liggetidsavgift"? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 Hva er det som gjør det utrivelig i Strømstad nå da? Kaldt? Ehhh? 240; i havneavgift kanskje? Hvis det er døgnprisen i lavsesong, lurer jeg på hva som er prisen i høysesong. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Joa, det ante meg at det var det som var utrivelig. Men etter det jeg kan lese ut av prislistene, er det det det koster i helgene. Også i høysesong. Da er dusj, vann, septiktømming og wi-fi inkludert. Strøm kr 40,- i tillegg. Dyrt? Synes ikke det! Men vi har vel forskjellig oppfatning av hva som er utrivelig dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Jeg la i fjord sommer merke til at de en plass nær marinaen jeg lå i , måtte de betale mer for å sette opp et telt og overnatte 5 personer. på en meget simpel campingplass. Jeg betale 140 kr i marinaen men de måtte ut med 180kr for telt og 5 personer. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mariell Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Tror døgnavgiften i Strømstad har vært den samme i flere år. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Forstår ikke problemet. De har lagd noen utstikkerbrygger på den lange inne i havnebassenget, disse har så utliggere. Er det ikke nå MER plass enn tidligere, i realiteten så er det jo mer bryggeplass nå enn tidligere. Ute i Norskehavnen så er jo bryggene som før så om man vil ligge utenpå hverandre så kan man jo fortsatt gjøre det der så ingen endring Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.April.2013 Del på Facebook Svart 21.April.2013 Nei, det er vel ikke noe problem. Kun at prislisten kan være noe vanskelig å forstå. Og så er det noe dritt at om jeg som bor der nede og har kommunal plass skal inn til byen og shoppe, så må jeg springe et eller annet sted for å betale SEK 60 for ikke å få bot. Det er ikke så mange av oss. Men jeg tar heller bilen. Slik sett ikke noe problem. Gratis parkering ved matbutikkene uansett. Tre måneder på sommeren er havnen uansett kliss full. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Hvordan er det med gjesteplasser der i år? Er det det samme som i 2013? Skal være i Tanumstrand fram til torsdag 21 juli, for så å gå til Strømstad. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 (redigert) Nå er det slutt på å bruke anker i indre havn, der er det kailangs og i dobbelbåser på flytebrygger. Og så er det flytebrygger med kailangs i ytre havn. Redigert 4.Juli.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.