Happyhome Startet 14.April.2013 Link til dette innlegget Startet 14.April.2013 (redigert) Planlegger seilferie på Sørlandet i sommer med familien i en 40 fots seilbåt. Barn i alderen 9-14år. Reiser fra Bergen. Trenger tips til en god rute/tips for fire uker. Gjerne med gode reisemål og avstander. Rekker man en også en tur over til Danmark eller Sverige? Alle tips mottas med takk. Redigert 14.April.2013 av Happyhome (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Hvis du regner 8 knop, er det ca 30 timer seilas til du er kommet til Arendal. Jeg gikk den ruta i pinsen i fjor, men med motorbåt og beregnet 15 knop. Da antydet plotter ca 17 timer før jeg ville være fremme. Så da har du en liten anelse om hvor lang tid du trenger. Dagsettapper styrer du jo selv, men det finnes jo dusinvis av flotte steder nedover kysten. unntaket er jo mellom lista og tananger. Søker du på hentetråder vil du jo finne mange som har gått ruta før deg. Der får du og tips om flotte steder å søke havn. Om du rekker både Sverige og danmark.. tja... hvis du vil jage rundt.. så kan du nok det.. Vil du ta det rolig.. med noen dagers landligge.. så tror jeg det blir knapt med tid. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Regina III Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 det finnes jo dusinvis av flotte steder nedover kysten. unntaket er jo mellom lista og tananger Veldig uenig! Hadde du sagt mellom Tananger og Egersund er jeg enig. Fra Egersund har du: Nesvåg, liten plass, men hyggelig. Båtmotormuseum. Rekefjord har en godt beskyttet og flott gjestehavn med god plass. Kirkehavn på Hidra er også en trivelig plass med både kommunebrygger og gjestebrygge ved Isbua Rasvåg på Hidra er en virkelig perle, Ikke mye gjestebryggeplass, men du trenger bare en, Flekkefjord har masse og gratis gjesteplass Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 14.April.2013 Link til dette innlegget Svart 14.April.2013 Helt sant Regina.. Hadde tenkt å skrive det, men så kom det bort..jeg var jo innom der.. så det burde jeg huske.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.