Hjortefot Startet 14.April.2013 Del på Facebook Startet 14.April.2013 Et friskt vindkast sørget for at båt og henger snudde seg, med det resultatet at propellen møtte kledningen og ene bladet ble bøyd. Siden propellen er av stål har jeg tro på at den kan rettes, men søker herved synspunkter på, bl.a. hvem, hvor og hvor mye... Ingen høyhastighetsmaskin, Mariner Bigfoot 40, men kjekt å ha ting i orden. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Den kan fint rettes. Jeg gjør sånnt selv men så liker jeg å bruke hendene mine til noe da. Sitér dette innlegget Link to post
Hjortefot Svart 17.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2013 Varmes opp før retting, eller er det bare å ta fatt skiftenøkkelen? - Før det blir post til Winrace eller kjøp av ny... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Send propellen til Winrace så får du rettet og avalansert alt 100%. Øyemål og synsing blir som regel ikke bra nok. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Mener å huske det er et verksted i Stavangerområdet som også driver med slikt...? tenkte det var disse men ser de er i bergenstraktene: http://www.propellservice.no/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
DieselDahl Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Varmes opp før retting, eller er det bare å ta fatt skiftenøkkelen? - Før det blir post til Winrace eller kjøp av ny... Kanskje ikke skiftenøkkel akkurat men den kan rettes kald. Hvis du er nøye med å måle klarer du nok å rette den tilfredsstillende. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Kanskje ikke skiftenøkkel akkurat men den kan rettes kald. Hvis du er nøye med å måle klarer du nok å rette den tilfredsstillende. Også er det vel bare å stikke innom dekksjappa og be dem sjekke om den er i balanse :-) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Nei, det funker nok ikke. Det er fasongen på bladene og særlig bakkant ytterst som gir vibrasjoner hvis det er forskjell. Masseubalanse vil du aldri merke. Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Nei, det funker nok ikke. Det er fasongen på bladene og særlig bakkant ytterst som gir vibrasjoner hvis det er forskjell. Masseubalanse vil du aldri merke. Ser man det, så lærte jeg noe nytt i dag også...:-) Sitér dette innlegget Link to post
Hjortefot Svart 18.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2013 Takk for gode svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.