Jump to content

Sikkert vårtegn.


Slagskibet

Recommended Posts

Det sikreste vårtegn er sjekking av at brygga på marinaen fremdeles er der. Tusle rundt og sjekke at alt er som i fjor mens bikkja utforsker livet i vannkanten igjen. Sitte i solveggen og nyte livgivende solskinn godt i le for vinden og utveksle båtløgner med likesinnede som rusler rundt med sterke båtpsykoser ,mens bikkja sitter i armkroken og lager koselyder. Det er nesten like herlig som å sitte i båten etter sjøsetting.

 

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det sikreste vårtegn er sjekking av at brygga på marinaen fremdeles er der. Tusle rundt og sjekke at alt er som i fjor mens bikkja utforsker livet i vannkanten igjen. Sitte i solveggen og nyte livgivende solskinn godt i le for vinden og  utveksle båtløgner med likesinnede som rusler rundt med sterke båtpsykoser ,mens bikkja sitter i armkroken og lager koselyder. Det er nesten like herlig som å sitte i båten etter sjøsetting.

:flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Men hva med følgende langtidsvarsel, Thor? Hva kan du gjøre med det...?!

 

"

Fredag nordvestlig bris. For det meste oppholdsvær og litt sol, men fra om kvelden litt snø. Lørdag nordøstlig bris. Oppholdsvær. Litt kaldere. Søndag til onsdag for det meste rolige vindforhold. Av og til litt nedbør, men for det meste oppholdsvær. I slutten av perioden mulighet for mer nedbør, men prognosene er usikre. Forholdsvis kaldt. "

 

:headbang:

Link to post
Share on other sites

I ettermiddag stekte sola i leveggen i havna. Isen rundt Sætrelandet sprekker opp. I morgen er det nøyaktig 1 måned til sjøsetting. Ombord i dag lakket jeg for endte gang og denne gang med pluss 27 grader under burkaen.

 

For en herlig tid, dere!! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det beste vårtegnet mitt er at vi begynnte på årets båtpuss i dag. Kona vasket og oljet forpiggen i dag. Jeg demonterte ett deffekt varmeapparat + + + + + +

 

Sol fra skyfri himmel. Orker ikke tenke på at de melder snø her i Kr.sand på søndag og mandag :wink:

 

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Sikkert vårtegn:  Gamle Worse har med bestyrtelse observert vårens to aller første småtupper i kort skjørt og bare lår.  Våren er her!!

<{POST_SNAPBACK}>

Våren er vel den tiden i året damene tenker på det samme som vi gutta tenker på hele året... :wink:

 

.......båten kansje....??

 

Nei det var vel ikke det Gamle Worse tenkte mest på da han observerte naken hud.. :lol::lol:

 

mvh

 

Sveno

Redigert av sveno (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Våren er vel den tiden i året damene tenker på det samme som vi gutta tenker på hele året...  :wink:

 

.......båten kansje....??

 

Nei det var vel ikke det Gamle Worse tenkte mest på da han observerte naken hud..    :lol:  :lol:

 

mvh

 

Sveno

<{POST_SNAPBACK}>

 

Den som var et-par-og-tjue år yngre hadde hatt det godt i dag, ja!! :lol::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Sikkert vårtegn:  Gamle Worse har med bestyrtelse observert vårens to aller første småtupper i kort skjørt og bare lår.  Våren er her!!

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hrmmm, jeg mistenker Gamle Worse for å ikkke bruke øynene godt nok !!

 

Det er nå engang slik at med dagens navlebeskuende mote så er det om å gjøre å gå med minst mulig tøy uansett hvilken temperatur der er ....også det i skjørt midtvinters med snøføyka rundt anklene :crazy:

 

Det er sågar blitt så vanlig at bestyrtelse ikke skjer her i gården, så da kan man trekke en av to konklusjoner, enten er dette blitt så vanlig at man ikke lenger gidder å reagere, eller så er jeg blitt så til de grader gammel og grå at ........ :rolleyes::rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Vi har vel også hatt vår (ungdoms-) tid Worse???  :wink:    Men kunne den tida bare vare og vare og vare og...    :lol:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hvad er det I taler om? Worse er da fortsatt bare tyveto år!! På innsiden!! Og dessverre i erkjennelse av at hans jordiske hylster er eldet ... men bare litt!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Tok visst munnen for full i går i min lovprisning av det sikreste vårtegn av alle. Nå laver det ned med hvit jækelskap, snart 10 cm. :cryin: Synes synd på småtuppene nå, de fryser sikkert noe aldeles fryktelig. :yesnod:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Det er herlig når solen er fremme og man kjenner i "kroppen" at våren og sommeren nærmer seg. Men småtuppene holder jeg meg på passende avstand fra.........!

 

Et stemningsbilde fra Hjertøya med Molde i bakgrunnen, fra igår lørdag 12. mars.

Er det rart livet føles "godt"? :cool:

 

Og jeg ser også at "madammen" gleder seg til å få servert middag ombord i den nærmeste båten, og JA, - selvfølgelig med baatplassenvimpel i radioantennen!

 

Bilde

 

 

Ship'O'Hoi! :flag::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...