Jump to content

Rett pris på Seaco 1030?

Martine2010

Recommended Posts

Rett pris kan være litt vanskelig å si på disse båtene da de kan være ganske ulikt utstyrt. Ting du bør se etter som kan gjøre stor forskjell i pris er :

-Stor eller liten badeplatform

-Vindskjerm - syrefast(samme som på Windy båtene) eller Aluminium

-Rekkene på siden av båten - Små , eller store

-Innredning(inne i båten)

-Byggkvalitet / finnish(du kan faktisk komme over båter som er bedre satt sammen av en nøye privatperson, enn hva som er gjort på fabrikk)

-Motortype (single eller dobbel) , (Kad, eller D - serie)

-Elektroniske girspaker eller tradisjonell vaierstyring

I en bisetning kan jeg fortelle deg at vi er på 5 sessong nå med en 2005 modell vi kjøpte brukt- Strålende godt utnyttet plass, og med 2 motorer er den riktig motorisert(skråget på 2003 modellen er designet for 2 motorer)

Vi klarte ikke å finne tilsvarende godt utnyttet båt for vårt bruk(2 voksne+ 2 barn).

Det er jo en flott båt, men den er vel rangert lavere enn de mer anerkjente merkene. Den kommer jo godt ut prismessig ifht de båtene, men den kjemper kanskje mot scand 36 f.eks som ligger i samme prisleie?

Eneste negative jeg kan se med Seacoen er byssa som er litt snau. Lite oppbevaring, ikke komfyr og lite kjøleskap. Men det er kanskje mulig å sette inn en kjøleskuff eller to et sted der nede?

Jeg synes båten er skikkelig fin og med gode løsninger. Den lå ute til litt over en mill i fjor. Vet ikke hva som er en passende pris for denne nå, da jeg ikke har fulgt med på det segmentet så godt. Båten er jo fra 2003 så alt utstyr på båten begynner å dra på åra.

Prøv deg på 800 og se hva som skjer?

Kk

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...