Jump to content

Verdens minste V12 motor, neppe egnet som båtmotor.


jone

Recommended Posts

Link to post
Share on other sites

Registeret er ikke fungerende, som tidligere nevnt.

 

I tillegg er det sannsynligvis en dieselmotor, siden den verken har tennplugger eller fordeler. Men jeg ser heller ingen dieselpumpe eller dieseldyser, og hvertfall ikke trykkfordelingsrør for commonrail.

 

Derimot ser jeg en slange for tilførsel av trykkluft. Så noen kraftkilde for noe leketøy eller annet, blir det vel aldri.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Et imponerende lite byggverk, men ble skuffet da jeg leste at den drives av luft.. Kan da ikke kalle det en motor hvis den ikke er selvgående? Den Kaptein Fredrik posta er jo isåfall mye mer imponerende. Samme folka som har laget den, har også laget 14 cyl radialmotor i samme størrelsesklasse.

 

For ikke å snakke om sistnevnte link av den ferrarien :D snakk om pågangsmot og ferdigheter!

Link to post
Share on other sites

Vår tids miniatyr-dampmaskin, dette...

 

Siden motoren tråden startet med viser seg å være en trykkluftsdrevet motor, er registerutvekslingen helt naturlig. Da får hvert stempel utnytte lufttrykket på alle returskyv, i motsetning til annethvert slik det ville blitt med halv utveksling for "4-takt".

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...