rhestvik Startet 15.April.2013 Link til dette innlegget Startet 15.April.2013 Er det noen som har erfaring med hvordan man går frem for å tette vindu som lekker vann forran i kahytten på en Scand Classic 25. Båten min er en 1980 modell, og det lekker vann inn i det framre vinduet på babord side. Noen som har erfaring med hvordan man går fram for å få tettet dette? Må man løsne alle skruer på innsiden for begge vinduene. Hilsen NymedBåt Sitér dette innlegget Link to post
asso Svart 15.April.2013 Link til dette innlegget Svart 15.April.2013 Hei. Har en samme båt som deg med vinduslekasje.Du trenger ikke løsne noe som helst. Fikset dette med sort sikaflex eller tec-7 husker ikke... Skjær bort gummileppa som stikker over alulista med en skarp tapetkniv med knivbladet opp på alulista vinkelrett på glasset i hele vinduets lengde, å ca 10 cm opp på glasset på begge sider. Masker med en god maskeringstape på begge sider,på alulista og på glasset der gummipakninga sluttet på glasset (Du skal fuge der du skjærer bort gummien) Fug med sikaflex å stryk det ut med såpevåt finger.Riv av tapen å vips har du en ny tett, usynelig og varig reparasjon. Hos meg var det nok å gjøre dette nede på glasset.Det er her lekasjen oppstår når gummileppa blir hard og ikke tetter mot glasset mere. Vær nøye med maskering og fuging. Lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 15.April.2013 Link til dette innlegget Svart 15.April.2013 Vannet kan også komme via luka på fordekket.Det er en kjent historie med disse båtene.Jeg har hatt en av dem,og kjenner problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Løsningen som asso foreslår er verdt å prøve først. Er du heldig vil dette tette lekasjen, men det er full mulig vinduet må demonteres for å få det helt tett. Vinduslekasje i båt er et velkjent fenomen og det kan virke tilfeldig hvor enkelt eller vanskelig det er å tette lekasjen. Sitér dette innlegget Link to post
asso Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Denne løsningen jeg beskriver er hentet fra båtmagasinet for en stund tilbake. Fungerer fint på min båt,vinduet er tett og fin etter 6 år :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.