KNERTEN. Startet 15.April.2013 Del på Facebook Startet 15.April.2013 (redigert) Kan man bruke transom til Bravo3 diesel 1999 modell til et Bravo 3x 2008 modell Redigert 15.April.2013 av KNERTEN. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 15.April.2013 Del på Facebook Svart 15.April.2013 Ganske sikker på at det går... E satte B3 x underdel på et B2. Ikke det samme men.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
KNERTEN. Svart 15.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2013 (redigert) Ok. Har hørt at noe med belg lager i transom kansje må byttes, men er usikker på dette. Redigert 15.April.2013 av KNERTEN. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 15.April.2013 Del på Facebook Svart 15.April.2013 Tror du må sjekker med Mercruiser om lager Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Teerex Svart 15.April.2013 Del på Facebook Svart 15.April.2013 (redigert) jeg har -98 transom og -02 bravo 3X. det skal brukes et nyere delenr. på lageret da drivknuten er større på 3X og lageret er tynnere for å unngå kontakt. Tror jeg det var. har notert følgende: gimbal bearing 879194A01 (replaces 862540A3) (begge nr er ny type). Her er førstehåndsinfo, selv om jeg ikke helt skjønner hva en Magnum eller hi-performance transom er: http://www.boatfix.com/merc/Bullet/00/00_08.pdf Redigert 15.April.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
adeneo Svart 16.April.2013 Del på Facebook Svart 16.April.2013 (redigert) Magnum transom'en brukes normalt på motorer over 300hk, og ofte sammen med 3X drev. Innfestning er lik, men 3X drevet har helt riktig større drivaksel som tåler mer. Bravo drev har alle samme transom (altså mellom 1,2 og 3 osv.), men det er noen skiller på årsmodeller, de ble redesignet i 2002 med en del nytt innvendig, og igjen i 2006 med det som kalles "swept-back" øvre hus, altså de som er mer skrå i det bakre dekselet. Fra 1999 til 2008 går over alle generasjonsskiftene på Bravo drev, men det er mulig transomfestet fortsatt passer ? Redigert 16.April.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KNERTEN. Svart 17.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2013 Snakket med Ebbestad, og da var det så enkelt som og skifte lager, + noe med belg. Huske ikke helt hva det heter. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.Januar.2016 Del på Facebook Svart 23.Januar.2016 Her litt mere info http://www.ravnsgarage.no/content/mma/publish/01/109/10908/Smorefritt%20hekklager.pdf Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.