Guest Kaptein Fredrik Startet 15.April.2013 Del på Facebook Startet 15.April.2013 Heisann Har en kompis som mekker litt på sin Johnson ca. 1983 mod 25 hk totakter. Denne går ikke helt som den skal da gasspjeldet åpner seg helt opp ved ca. 3/4 dels gass og går over full og andre veien igjen. Altså den lukker seg igjen over trekvart gasspådrag. Det sitter 3-4 stag som går ifra den variable tenningstidspunktenheten og ifra gasshåndtaket på rorkulten men her er det noe merkelig. Hvordan justerer vi så dette? Jeg skal ta bilder i morgen. Vi har sett i mange bøker for disse motorene men ingen av dem gir noen konkrete svar på dette. På forhånd, tusen takk Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.April.2013 Del på Facebook Svart 16.April.2013 Du kan vel vri gassen på fullt og så stille på stagene slik at spjeldet står vannrett ved full gass. Hvor nøyaktig det blir vet jeg ikke,men gjorde det sånn på motoren til en jeg kjenner som hadde stilt litt mye på feil stag. Motoren fungerte som normalt etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.