Lukabella Startet 16.April.2013 Del på Facebook Startet 16.April.2013 Heisann båtfolk Jeg er i ferd med å bestille ny sprayhood til seilbåten. Jeg har sett at noen har gjort det slik at det midterste vinduet i sprayhooden kan åpnes og rulles opp. Det ser ut som om det midterste vinduet da er festet med borrelås. Jeg synes det så smart ut først, men så kom jeg til å tenke på om det har noen praktisk nytte? Er det noen som har erfaringer/meninger om dette så ønsker jeg å høre om det Skip O'hoi Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Hadde det på min forrige båt, men åpnet det sjelden. Foretrekker å legge ned hele sprayhooden så snart forholdene gjør det mulig å seile uten. ... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lukabella Svart 17.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2013 Takk for svar Framtia Er det noen andre som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Takk for svar Framtia Er det noen andre som har erfaringer med dette? Min initielle tanke: Hvor ofte kommer du til å klatre gjennom hullet? Å åpne for å lufte mens man er underveis for seil eller motor er vel noe man sjelden eller aldri vil gjøre. Når man ligger i havn er det vel kun når man har fullt cockpit-telt oppe at det kan være aktuelt å åpne for å lufte, men da har man andre åpninger som like gjerne kan åpnes. Jeg ser poenget med åpning på en motorbåt hvor man samtidig kan åpne midtseksjonen i vindskjermen for å gå ut på fordekket, men i en seilbåt vil man vel vanligvis gå ut på sidene og deretter gå forover på utsiden av cockpit-telt og sprayhood...? Just my 2 cents... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hakkannen Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Jo færre (unødvendige) åpninger du har jo færre ganger blir det lekkasje og plunder. Kunne heller ikke tenkt meg å klatre ut gjennom midten av sprayhooden, da hadde det fort blitt fare for lårhalsen og andre viktige kroppsdeler. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Jeg har åpning på tre vinduer i sprayhooden. Blir aldri brukt og er opphav til flere lekkasjer. Styr unna!! Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Jeg kommer også til å velge bort den løsningen når sprayhooden skal fornyes - har i liten grad sett nytteverdien av den klaffen. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Bøljan Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Kan ikke helt se fordelene med dette. Er det sol og pent vær så er sprayhooden nede, ønsker jeg le for regn og ruskevær så er den oppe. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Mitt midtre vindu er med glidelåser og kan rulles opp, noen spray hooder har midtvindu som kan rulles ned. Jeg har benyttet det flere ganger ved motring i regn med cockpitteltet oppslått- for da ser jeg ut. Regndråper på plastvinduene gjør at jeg ikke ser klart fremover. Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 17.April.2013 Del på Facebook Svart 17.April.2013 Har hatt det på forrige båt, brukte det aldri! Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Enzo Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Har det selv og bruker det veldig ofte, når man ligger på svai så ligger man med baug mot vind og da kan det fort bli trykkende varmt i cocpit, da er det genialt å kunne rulle opp midten på sprayhooden Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 26.April.2013 Del på Facebook Svart 26.April.2013 Vi har luke i sprayhood med glidelåser på sidene og toppen. Denne er helt genial å åpne når vi går for motor i regnvær. Da åpner vi luken og ruller opp kalesjen på sidene og sitter i le for det meste av vær.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.