Jump to content

Ny sprayhood, erfaringer med at midterste vindu kan åpnes?

Lukabella

Recommended Posts

Heisann båtfolk

Jeg er i ferd med å bestille ny sprayhood til seilbåten. Jeg har sett at noen har gjort det slik at det midterste vinduet i sprayhooden kan åpnes og rulles opp. Det ser ut som om det midterste vinduet da er festet med borrelås.

Jeg synes det så smart ut først, men så kom jeg til å tenke på om det har noen praktisk nytte? Er det noen som har erfaringer/meninger om dette så ønsker jeg å høre om det :smiley:

Skip O'hoi

Takk for svar Framtia :smiley:

Er det noen andre som har erfaringer med dette?

Min initielle tanke: Hvor ofte kommer du til å klatre gjennom hullet?

Å åpne for å lufte mens man er underveis for seil eller motor er vel noe man sjelden eller aldri vil gjøre. Når man ligger i havn er det vel kun når man har fullt cockpit-telt oppe at det kan være aktuelt å åpne for å lufte, men da har man andre åpninger som like gjerne kan åpnes.

Jeg ser poenget med åpning på en motorbåt hvor man samtidig kan åpne midtseksjonen i vindskjermen for å gå ut på fordekket, men i en seilbåt vil man vel vanligvis gå ut på sidene og deretter gå forover på utsiden av cockpit-telt og sprayhood...?

Just my 2 cents...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...