oivindg Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Jeg mener at det sto et eller annet sted i dokumentasjonen på min båt (Fairline) at den kunne løftes uten skrev så lenge stroppene ikke helte mer enn ti grader innover. Kanskje det er noe sånt på Sealine også? Så forøvrig en Princess V48 bli løftet uten skrev, med tilsvarende "bulker" langs fenderlista. Rettet seg ut igjen etter løftet, og så vidt jeg vet uten skader. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Kire Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Hei Se der ja igjen grattis med flott og praktisk båt. En båt med herlig byggekvalitet også! Det går nok så bra skal du se Mvh Kire Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 gratis med ny båt,er gamle båten solgt? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Takker for gratulasjoner, ja gamlebåten er solgt, Den ligger nå ved Svelvik. Gleder med som en unge i godtebutikken om dagen Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Det som lager litt hodepine akkurat nå er at selgeren ikke har fått en krone av beløpet jeg betalte. Disse skulle megleren beholde til jeg hadde kvitterte på overtagelsespapirene. Han har ikke båt og ikke penger, jeg har betalt, men ikke båt. Hva gjør jeg nå? Kjipt å kvittere på overtakelsen uten å ha fått båten. Hvilke muligheter har jeg da etterpå? Dere har jo en profesjonell megler mellom dere, så hvorfor er dette i det hele tatt en hodepine?? Du gjør akkurat som alle andre som kjøper båt via megler; du tar ting med knusende ro, banker støvet ut av kasjett-hua for å få tida til å gå, og avventer absolutt alt til båten er levert og du har funnet ut den er i den stand du forventa. Da gir du melger beskjed levering er godkjent og han utbetaler til selger. Det er mulig selger synes dette går langsomt og lite ønskelig pga 12knop og litt seilingsdistanse for lasteskuta, men prinsippet med megler og overføring via klientkonto fungerer og respekteres normalt sett for det meste annet i samfunnet. Og maser selger på deg, så henvis han til megler som er betalt for å ta hand om sånt og drive eventuell voksenopplæring hvis nødvendig. Dette er jo deffinisjonen på hva som er en av oppgavene til megler. Han er tredjepart og han bekrefter overfor selger at pengene er betalt, mottatt (på meglers klientkonto) og vil bli tilgjengelig for selger når du har godkjent mottak av båten og bekreftet den er i akseptabel stand. Dette er jo den korrekte måten å gjennomføre større (privat-) kjøp på som gir absolutt minst hodepine og som berger nattesøvnen din som kjøper. Selger er garantert at pengene finnes og vil bli utbetalt han, du er sikret at betalinga ikke skjer før du har godkjent leveransen. Dvs begges interesser er fullt ut bevart og ivaretatt på beste måte. Godkjenner du leveringa basert på et postkort fra Tromsø av en båt satt på en tilfeldig fraktebåt sørover og på fagre løfter lenge før du faktisk at har inspisert og mottatt båten trur jeg virkelig du kan få pleie hodepina di med spekulasjoner hva du gjør hvis du mot formodning og beste forhåpninger skulle finne feil eller mangler. Den hodepina trur jeg absolutt kan gjøre virkelig ondt og koste deg veldig mye mer enn dårlig nattesøvn. PS: Btw; gratulerer med fin båt da! Redigert 17.April.2013 av LM 9725 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Passerer Rødøy nå. Det er et web-kamera som viser leia forbi der, men de har allerede passert dette. De vil passere Sandnessjøen i ettermiddag. Kanskje kan vi se dem på dette web-kameraet. En så stor båt går gjerne utenfor Brønnøysund. Om de passerer gjennom selve Brønnøysundet vil de komme med på dette kameraet. De har i flg AIS destinasjon Trondheim med ETA i morgen formiddag. Da vil de kanskje kunne ses på et av Trondheim havns mange kameraer. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marida Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Takker for oppdatering og hjelp her fra LM 9725 og Brigg. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Tinto er på veg til Trondheim og ankommer ca 10:30 i morgen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Fint den er i le idag da det er meldt mye vind Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 De har i flg AIS destinasjon Trondheim med ETA i morgen formiddag. Da vil de kanskje kunne ses på et av Trondheim havns mange kameraer. Får ikke inn oppdateringer på kameraene Sitér dette innlegget Link to post
Grandezza_27 Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Hei Marida Har også ny båt som er med Tinto på vei nedover fra Tromsø. Jeg skal også hente den i Tønsberg, kanskje vi kunne samkjørt for å komme oss over til Tønsberg? Til info: Jeg har tatt kontakt med shipping/båt så de nå har skaffet "Skrev" på 4 x 2 meter, så lossingen av båtene våre kan foregå på riktig måte, da jeg også fikk sjokk over at vår helt nye båt ble lesset slik. Takk til deg som ordnet bildene. Mvh. Grandezza Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Hei Grandezza_27. Har sendt deg en IM Vi bor i Lillestrøm. Min far skal kjøre meg og min kone ned. Vår båt skal kjøres over fjorden med det samme, skal til Grimsøy. Kunne kjørt sammen over. Dette skrevet krevde jeg også til megleren, men lurer nå på om 4x2m er nok. Selgeren sjekket dette ved lasting og han sa det gikk greit. Jeg har vært med på slik gale løft før. det knaker da godt i skroget. Det var ikke slik denne gangen, så jeg er beroliget nå. MVH Marida Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 De ligger selvfølgelig på den del av havna hvor web-kameraene ikke virker. Men jeg kan bekrefte at de ligger her og losser, jeg ser styrhustak, kran og master fra kontorvinduet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
LM 9725 Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) Var bortom kaia og titta, men ligger værst tenkelig til innenfor ISPS-området for å ta ting i nærmere øyesyn. Men fikk da sett at det står et par båter stuva på dekk forrom lasteluka :-) Redigert 18.April.2013 av LM 9725 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Det er vel min og Grandezza_27 sin i hvertfall. Blir spennende dette, begynner å kjenne at det er under en uke til vi får den PS Grandezza_27, grattis med ny flott båt, det glemte jeg litt her i farta Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) Denne F37 henger faktisk i ett skrev. Det dere kaller skrev heter faktisk ett åk. Løfteåk. Ellers flott båt. Lykke til. Men jeg gremmes over at en transportør kan behandle en båt slik. Dere må for all del ikke forlange at båter blir løftet med skrev, da er dere på ville veier. Redigert 18.April.2013 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Takk for korreksjon. Et åk blir levert til lossingen. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Dette er hva jeg vil kalle en viktig korreksjon. Forlanger man løft med skrev har man rett og slett driti på draget. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Vi forlangte bare løft, regner de som proffe som skal ivareta dette. Nå har Tinto reist fra Trondheim Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Tinto på veg ut fra Trondheim for noen minutter siden. Beklager dårlig bildekvalitet, tatt med telefon gjennom skittent kontorvindu. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Se der ja, der står begge på dekk. Takker for den Brigg Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Gratulerer med ny og flott båt. Vet av erfaring at dagene blir lange når man går og venter på ny båt. Lykke til med mottak og kommende sesong! Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Takk for det Patton, nå ligger vel du også på hvaler, eller? I så fall møtes vi sikkert i Skjærhalden i løpet av sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Grandezza_27 Svart 19.April.2013 Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Takk til RS for viktig info! Så får vi håpe av ingen av båtene har tatt noe skade av dette, og at solen vil skinne i hele sommer Takker også til alle som har lagt/legger inn inlegge å følger opp rundt dette Hadde kontakt med mitt forsikringselskap i går, som sier at vi bør få det skriftelig at løftet har foregått med "skrev" og ikke Åk under lasting i Tromsø. Håper det går greit? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 19.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2013 Jeg bruker bilde som dokumentasjon, så kan de egentlig si hva de vil. Men vi får vente i 5-6 LANGE dager til før vi får svarene vi lurer på. Nå har de vært ute i litt sjø og fått rulling. Velkommen til forumet Grandezza_27, det har jeg glemt å si. Hvordan fant du frem til denne tråden? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.