krake Startet 27.Februar.2005 Del på Facebook Startet 27.Februar.2005 Har kjøpt en båt som det står en volvo td50a 003 2470. 6syl turbo. Selgeren sa det var en volvo penta, men på ett verksted sa de att det var en lastebilmotor, Selgeren skrev att det var en 1982 mod, men noen sier de ble sluttet å lage dem i 1970. Er det noen som har noen opplysninger eller data delebok brukerveiledning om den, har jeg blitt veldig glad. Hk? 120. turtall? div Hilsen krake. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Har kjøpt en båt som det står en volvo td50a 003 2470. 6syl turbo. Selgeren sa det var en volvo penta, men på ett verksted sa de att det var en lastebilmotor, Selgeren skrev att det var en 1982 mod, men noen sier de ble sluttet å lage dem i 1970. Er det noen som har noen opplysninger eller data delebok brukerveiledning om den, har jeg blitt veldig glad. Hk? 120. turtall? div Hilsen krake. <{POST_SNAPBACK}> Finn motornummeret, ring Volvo Penta Norge og spør hvilken motor det er og hvor gammel den er. Om du ikke finner skiltet med motornummer, kan du jo trekke dine konklusjoner av det. Fuskere fjerner det som regel. men fortvil ikke; i så fall leser du av støpenummeret som er preget i blokka og sjekker dette mot VP Norge. Hvis typebetegnelsen er TD som betyr ikke det mer enn at det er en turbodiesel. Hvios den derimot er opplyst å være en TMD så skal det være en marinediesel. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Batdilla Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 Trenger litt hjelp av dere nå. Vurderer en båt hvor det er oppgitt å sitte en Volvo TD50. Dette er alt jeg vet om motoren. Kan det være snakk om en motor fra en traktor eller lastebil som er marinisert? Noen som har erfaring med denne motoren? Driftssikker? Kurrant å få tak i deler? Annet som er verdt å nevne? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 Tjaa... Er slett ikke sikker jeg, men det nærmeste du kommer på Drevia sine sider er denne: TMD50A, produsert fra 1965 til 1970. Antall hk ser ut til å variere fra 93 via 118 til 121 hk. turtall 2800 o/min. Vet ikke om du ble noe klokere jeg, men det ser ut til å være en gammel maskin ihvertfall. Kan jo være bra for det. Spørs bare om det finnes deler til den lenger. Hva slags båt sitter den i?? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 Takk for svar. Jeg har bedt vedkommende titte etter merkeskilt på motoren, for kanskje å finne ut noe mer den veien. Men jeg tviler på om det er en TMD motor. Sannsynligvis er det snakk om en motor fra en farkost på landejorden som er marinisert og satt i båten. Har så langt sett at TD50 bl.a. fantes i en del traktorer. ...Hva slags båt sitter den i?? Å nei du - tror du jeg deler informasjon om et mulig kupp med hele forumet slik uten videre? Blir det handel, får du tidsnok vite om det her i forumet. All seals closed inntil jeg bestemmer meg... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 Er det Denne? Vet ikke om det er noe kupp i så fall, men...... Her virker det litt rart det med motoren synes jeg da. Er det en TD50 eller en TD60? Stemmer ihvertfall ikke med opplysningene om TMD50. Men det er sikkert andre her som har mere peiling enn meg..... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 Er det Denne?He, he... Fiske er lov, men forvent ikke respons på forsøk på å avsløre hvilke båt det dreier seg om. Såvidt jeg har funnet ut, er TMD50 marineutgaven av TD50 - M'en for marine. Men det hadde vært veldig OK og visst om dette er en kurrant motor, hvordan tilgjengeligheten på deler er, osv. Som nevnt (Tror jeg), har jeg bedt vedkommende titte etter merkeskilt på motoren. Forhåpentligvis finner han det og jeg kan da se om dette avslører hvilke år motoren ble produsert. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 På denne siden hos Volvo Penta finner du produktoversikten over gamle utgåtte marinemotormodeller fra Volvo. TD 50 eller TMD 50 står ikke på denne listen. Kan det tyde på at dette aldri har vært en marinemotor fra Volvo? Mulig det finnes en Volvomotor som heter TD 50 men da ikke som marinemotor, men heller som industri/landbruksmotor? I så fall så er alle TD 50 motorer som brukes i båt "hjemmemarinisert"? På Denne siden hos Drevia står imidlertid motoren oppført. Ikke lett å bli klok på, men uansett så er det vel en urgammel og blytung motor med lavt effektuttak? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.April.2005 Del på Facebook Svart 21.April.2005 Ser gammelt ut dette ja, saga. Litt eldre enn jeg hadde foretrukket. Takk for info? Sitér dette innlegget Link to post
Nuel Svart 24.Desember.2019 Del på Facebook Svart 24.Desember.2019 Kjøpte du denne båten? Har selv en td50a i en sjark som er marinisert av Volvo Penta. Er selv på leit etter info om denne. Sitér dette innlegget Link to post
fiat Svart 19.September.2021 Del på Facebook Svart 19.September.2021 Volvo TD 50 er en industrimotor som ble brukt i bl.a lastebilene Volvo F84 og F85 og traktor Volvo BM Volvo 800 TD 50 ca 165hk i lastebil D 50 ute turbo ca 115hk Mulig vi har verkstedhåndbok👍🤠 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.