Copernicus Startet 16.April.2013 Link til dette innlegget Startet 16.April.2013 (redigert) Hei, \I forbindelse med vårpussen ser jeg at det er behov for ny rekkewire. Etter et raskt søk på nette dukker det opp flere alternativ som jeg vurderer. Syrefast stålwire Syrefast stålwire i plast Parafiline Dynema SK75++ Hva burde jeg velge? og hva er fordelen/ulempen med de forskjellige, Pris er selvsagt også av betydning, samt at det må være godkjent for regattasegling. Er det fortsatt slik at det ikke er tilatt med plastbelagt wire? Redigert 16.April.2013 av Copernicus (see edit history) Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Bjørkski Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 For regatta kan du ikke bruke plastbelagt wire, samtidig skal man såvidt jeg husker, kunne kutte/fjerne wiren raskt i forbindelse med mann over bord. De fleste bruker wire med line/tau i enden eller dynema hele veien. Selv har jeg wire med en tynn line i loop i agterenden. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Wire med pelikankrok i akterenden. Kan løses ut også under belastning, og du slipper å lete etter verktøy/kniv for å kutte. Se f.eks http://webserver.flak.no/vbilder/H2640006_l.jpg. Festes i en skrueterminal på wire. Da kan du fjerne wiren helt også siden den ikke bygger mer enn at den går gjennom hullet i rekkestøtten. Redigert 17.April.2013 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.