thov sanden Startet 17.April.2013 Link til dette innlegget Startet 17.April.2013 Hei godtfolk! Nettopp kjøpt meg en Marieholm 20' som jeg skulle fått frakta Oslo - Trondheim. Det er en Marieholm s20, er 2,25 bred, 0,9 bred og veier 1250kg. Dette er en helt ordinær 20fots seilbåt, men veldig vanskelig å få tak i henger til i Trøndelag. Noen som kjenner noen som har eller som har noe tips? Settes stor pris på :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Har ikke hørt om noen som leier ut båthengere i Trøndelag jeg ihvertfal du må jo ha en spessiell etter som du har kjøl, de fleste båthengere er jo laga for V-bunn Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
MT. Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Vekt og lengde går på henger, men kjølen... Jeg ville sjekket pris på å få den sendt som dekkslast på fraktebåt. Evt seilet den oppover til sommeren? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Brigg Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Velkommen til forumet! Jeg tror det kan være vanskelig å få leid henger for en slik seilbåt hos de som leier ut båthengere. Men du kan event. høre med Trondheim Seilforening. Kanskje er det noen der som har en henger som egner seg, og som blir ledig når båtene etterhvert settes ut. Husk at du må ha en henger som er registrert og som kan benyttes på veien, dette vil antagelig begrense utvalget. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-morten- Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 men er det i heletatt noen som leier ut båthengere i Trondheimsområdet?? Velkommen til forumet! Jeg tror det kan være vanskelig å få leid henger for en slik seilbåt hos de som leier ut båthengere. Men du kan event. høre med Trondheim Seilforening. Kanskje er det noen der som har en henger som egner seg, og som blir ledig når båtene etterhvert settes ut. Husk at du må ha en henger som er registrert og som kan benyttes på veien, dette vil antagelig begrense utvalget. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Brigg Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) Jeg mener at Statoil på Klett leier ut vanlige båthengere. Redigert 18.April.2013 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
MT. Svart 18.April.2013 Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 (redigert) http://www.hengerproffen.no/tilhengerutleie-trondheim/ http://www.leiehengeren.no/trondheim.php http://norsktilhengerutleie.info/ Her er noen linker. Men jeg betviler at det finnes utleiehengere for seilbåt med fast kjøl. Briggs forslag om å stikke en tur på opplagsplassen nå i tida for vårpuss, og se om du finner en som har passende henger, er stalltips numero uno. Registrering kan ordnes med prøveskilt, vil jeg tro. Sykkelbaklys kan også teipes på... Men bremser må hengeren nesten ha. Det blir en lang tur/retur under 60km/t. I tillegg til at svært få biler har godkjent ubremset tilhengervekt på 1600kg, slik du vil komme oppi her med vekt av båt og henger. Ikke mange aktuelle på finn, heller... http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=15357999&searchQuery=kj%F8l Redigert 18.April.2013 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
thov sanden Svart 18.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2013 Takk for mange bra svar! Jeg har forhørt meg med de fleste tilhengerutleiefirma og trondheim seilforening uten hell. Jeg vet om en i Oslo, men da snakker vi tur-returX2. Å bare stikke bort på marinaen var veldig lurt, skal gjøre det i dag:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.